جدی 14, 1399 14:08 Asia/Kabul
  • شناگر افغان برای المپیک ۲۰۲۱ توکیو آماده می شود
    شناگر افغان برای المپیک ۲۰۲۱ توکیو آماده می شود

«فهیم انوری»، عضو تیم ملی شنای افغانستان برای نخستین بار در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «فهیم انوری»، عضو تیم ملی شنای افغانستان برای نخستین بار در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت خواهد کرد.

انوری می‎گوید شش سال است که برای رقابت‌های توکیو ۲۰۲۱ آمادگی کسب کرده  و پیش از این در یک رقابت داخلی از میان ۳۰ شناگر افغان مقام نخست را بدست آورده است.

قرار است وی تا چند روز دیگر برای شرکت در اردوگاه تمرینی به روسیه برود.

او می‌گوید که تا کمتر از یک هفته‌ دیگر کابل را برای ایجاد اردوگاه تمرینی، به قصد شهر کازان روسیه، ترک خواهد کرد.

فهیم انوری با ایجاد کمپ تمرینی به گونه انفرادی و گروهی در تلاش درخشیدن در رقابت‎های ۲۰۲۱ توکیوی ژاپن به سود افغانستان است.

او که از چندی پیش تاکنون زیر نظر فدراسیون شنای افغانستان، تمرینات آمادگی خود را آغاز کرده است امیدوار است که نتیجه‌ خوبی را در رقابت‎های بین المللی برای کشورش رقم بزند.

پیش از این فهیم انوری در یک رقابت داخلی از میان ۳۰ شناگر افغانستان مقام نخست را بدست آورده بود.

انوری گفت: «امیدواری زیاد است که نمایندگی خوبی از افغانستان کنیم و قرار است برای مدت هفت تا هشت ماه در روسیه تمرینات خود را ادامه بدهیم تحت نظر مربی‌های جهانی.»

محمد امان حمیدی، عضو تیم ملی شنای افغانستان، گفت: «ماه هفته پنج بار تمرین داریم. فهیم یکی از زحمتکش ترین عضو تیم ماست.»

مسؤولان فدراسیون شنا تمرینات ورزشکاران شنا به ویژه این ملی پوش کشور را قناعت بخش می‌دانند و از تلاش ها برای موفقیت وی در رقابت های بین المللی به ویژه پیکار های توکیوی ژاپن سخن می زنند.

علی قاسم حمیدی، رییس فدراسیون شنا، گفت: «مسابقات المپیک یکی از بلندترین مسابقات در سطح جهان است... مطمئن هستم که فهیم نمایندگی خوب خواهد کرد.»

قرار است که فهیم انوری پیش از حضور در رقابت‌های توکیوی ژاپن چندین رقابت‌ها را در کشورهای امارات متحده عربی و روسیه در برابر حریفانش انجام دهد.

کلیدواژه