حوت 07, 1399 15:12 Asia/Kabul
  • تغییر تاریخ بازی‌های تیم ملی فوتبال افغانستان
    تغییر تاریخ بازی‌های تیم ملی فوتبال افغانستان

فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شیوع و انتشار ویروس جهش‌یافته کرونا، بار دیگر تاریخ ‌رقابت‌ها در قاره آسیا را تغییر دادند.

به گزارش رادیودری، فدراسیون فوتبال افغانستان به دنبال برقراری شرایط کرونایی در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص آسیایی و به تاسی از توجه فیفا به حفظ سلامتی بازیکنان و کادر فنی تیم ها در پی شیوع بیماری کوید ۱۹ که لحظه به لحظه در کشورهای مختلف به صورت جهش یافته ای در حال شیوع و انتشار است، فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار دیگر تصمیم به تغییر تاریخ برگزاری رقابت ها در قاره آسیا گرفتند.

به همین منظور هفته گذشته جلسه ای آنلاین با ‌شرکت‌‌ نمایندگان‌ پنج تیم حاضر درگروه E رقابت ها برگزار شد که در آن به نمایندگی از افغانستان فضل محمد شهاب دبیرکل فدراسیون فوتبال و انوش دستگیر سرمربی تیم ملی نیز حضور داشتند.

نمایندگان ۵ تیم شرکت کننده گروه E نظرات شان را با توجه به شرایط کرونایی و تقویم مسابقات ابراز و نگرانی های خود را در این خصوص اعلام کردند.

سرانجام روز چهارشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال افغانستان خبر از تغییر تاریخ سه دیدار باقی مانده افغانستان در انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا را داد و اعلام کرد، این مسابقات به جای ماه مارچ (حمل) در ماه جون (جوزا) در فاصله زمانی ۳ تا ۱۵ جون مطابق با ۱۳ تا ۲۵ جوزا به صورت متمرکز در یکی از کشورهای این گروه میزبانی خواهد شد.

در گروه E انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم های قطر، عمان، افغانستان، هند و بنگلادش حضور دارند.

میزبان بازی های این گروه و همچنین تاریخ قطعی سه دیدار باقی مانده افغانستان در مقابل تیم های بنگلادش، عمان و هند نیز به زودی اعلام خواهد شد.

کلیدواژه