میزان 11, 1400 23:13 Asia/Kabul
  • دومین مدال طلای جهانی بر گردن کشتی گیر ایرانی
    دومین مدال طلای جهانی بر گردن کشتی گیر ایرانی

امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در فینال پیکارهای قهرمانی سال 2021 جهان در نروژ با شکست گنو پتریاشویلی از گرجستان ضمن گرفتن انتقام شکست المپیک مدال طلا گرفت و طلسم 32 سال نگرفتن طلا در سنگین وزن را شکست.

به گزارش رادیو دری، امیرحسین زارع شامگاه شنبه برای کسب مدال طلای وزن 125 کیلوگرم به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده نقره و برنز المپیک و 3 طلای جهان از گرجستان رفت که در نهایت این مبارزه با نتیجه 9 بر 2 به سود زارع به پایان رسید.

طلای زارع دومین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی نروژ بود و او توانست بعد از 32 سال تیم ملی کشتی آزاد را در پیکارهای جهانی به مدال طلا برساند.

امیرحسین زارع برنز المپیک توکیو، طلای امیدهای جهان، نقره جوانان جهان، طلای نوجوانان جهان و  نقره بازی‌های المپیک جوانان را در کارنامه دارد. 

پیش از این حسن یزدانی در وزن 86 کیلو گرم موفق شد با شکست دیوید تیلور آمریکایی نخستین مدال طلای تیم کاروان کشتی ایران در این پیکارها را کسب کند.

فردا (دوشنبه) و در مبارزه‌های رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم با توماس گیلمان از آمریکا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم با ژاگیر شاکیف از روسیه، محمد نخودی در وزن 79 کیلو گرم با جردن باروز از آمریکا و کامران قاسم‌پور در وزن 92 کیلو گرم با ماگومد کوربانوف از روسیه مبارزه خواهند کرد.

حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی با شکست حریف آمریکایی قهرمان جهان شد

کلیدواژه