قوس 09, 1400 18:49 Asia/Kabul
  • مسی، برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ شد
    مسی، برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ شد

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی پاری‌ سن ژرمن، جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۱ را از سوی مجله فرانس فوتبال، از آن خود کرد. بعد از او، رابرت لواندوفسکی به عنوان دومین بازیکن برتر جهان شناخته شد.

به گزارش رادیودری، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم باشگاهی پاری سن ژرمن، برای هفتمین بار این جایزه مخصوص نشریه فرانس فوتبال را از آن خود کرد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به دو توپ طلا برساند. 

این توپ طلا در حالی به لیونل مسی رسید که رقابت نزدیکی بین او و ستاره هلندی باشگاه بایرن مونیخ یعنی روبرت لواندوفسکی وجود داشت اما نهایتاً این فوق ستاره آرژانتینی در این رقابت تنگاتنگ به پیروزی رسید. 

همچنین بعد از مسی و لواندوفسکی نیز جورجینیو به عنوان سومین بازیکن برتر جهان از نگاه فرانس فوتبال انتخاب شد. 

رده بندی کامل توپ طلای سال 2021 به شرح زیر است.

1- لیونل مسی

2- روبرت لواندوفسکی

3- جورجینو 

4- کریم بنزما

5- انگولو کانته 

6-کریستیانو رونالدو

7-محمد صلاح

8- کوین دی بروین

9- کیلیان امباپه

10- جان لوئیجی دوناروما

رابرت لواندوفسکی بعد از کسب رتبه دوم در مراسم توپ طلا گفت که "تبریک به لئو مسی و همه برندگان مراسم توپ طلای سال 2021. همچنین به همه نامزدهای این مراسم تبریک می گویم. من جایزه بهترین مهاجم سال را بردم و هیچ بازیکنی بدون بازی در قوی ترین تیم و هواداران وفادار پشت سرش نمی تواند این جایزه فردی را کسب کند. از حمایت شما متشکرم."

لیونل مسی نیز بعد از دریافت جایزه گفت: "حقیقت این است که دوباره اینجا بودن باورنکردنی است. دو سال پیش گفتم که این آخرین سالهای دوران ورزشی من است و نمی دانستم چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما حالا دوباره اینجا هستم. آن روز از من پرسیدند کی از فوتبال خداحافظی می کنی؟ اما حالا در پاریس حضور دارم و بسیار خوشحال و هیجان زده هستم.

وی بیان کرد من واقعا می خواهم برای چالش های جدید به مبارزه ادامه دهم. بنابراین نمی دانم چقدر زمان برایم باقی مانده است، اما امیدوارم باز هم فرصت داشته باشم، زیرا از فوتبال خیلی لذت می برم، این ورزش را دوست دارم و امیدوارم به این کار ادامه دهم. می خواهم از همه هم تیمی هایم از بارسلونا، پاریس و به ویژه از هم تیمی هایم در کادر مربیگری تیم ملی آرژانتین تشکر کنم.

"مسی" برای ششمین بار صاحب توپ طلا شد

کلیدواژه