حوت 03, 1400 13:17 Asia/Kabul
  • اعتراض زنان هرات به وضعیت باشگاه های ورزشی درافغانستان
    اعتراض زنان هرات به وضعیت باشگاه های ورزشی درافغانستان

شماری از بانوان ورزشکار در ولایت هرات می گویند که در این اواخر فعالیت های آنان با رکود مواجه شده و کلوپ های ورزشی شان مراجعین ندارد.

به گزارش رادیو دری،  ورزشکاران زن در ولایت هرات از وضعیت عدم فعالیت ورزشی ابراز نگرانی کردند  و از مسئولان ورزش هرات خواستند تا به این مسئله رسیدگی شود.
در همین حال  مسئولان آمریت ورزشی طالبان در هرات تایید می کنند که اکثریت باشگاه های ورزشی زنان در هرات مسدود شده اند.


ملا حسیب الله خالد آمر ورزشی ولایت هرات می گوید نبود مکان مناسب ورزشی برای خانم ها از جمله عوامل عمده مسدود شدن این باشگاه ها  می باشد.


وی با بیان اینکه  اکثریت مراکز ورزشی بانوان  که کارشان متوقف شده، مربیان آنان به خارج کشور رفتند؛ تصریح کرد: باشگاه های ورزشی در رشته های تکواندو؛ بسکتبال؛ فوتبال و والیبال مسدود هستند و  تنها محلی که برای ورزش بانوان فعال است باشگاه  بدن سازی است.
این مقام حکومت موقت طالبان در هرات خاطرنشان کرد:  طالبان مخالف ورزش نیست اما باید بانوانی که قصد حضور در باشگاه های ورزشی را دارند با حجاب باشند و مکان های ورزش نیز برای حضور خانم ها مساعد باشد .
آمارهای ارائه شده نشان می دهند که تا 6 ماه قبل در حدود 50 باشگاه ورزشی بانوان در ولایت هرات در رشته های بسکتبال، والیبال، فوتبال، هندبال، تکواندو، پرورش اندام، و بدمینتون فعالیت داشت.

حضور ورزشکاران در دفتر کار والی هرات و تاکید بر حل مشکلات شان در حالی است که بنا به گفته مسئولان ورزشی در هرات ده ها مرکز ورزشی طی مدت ۶ ماه گذشته بنا به دلایل مختلف فعالیت شان را متوقف کرده اند.

کلیدواژه