ثور 24, 1401 19:11 Asia/Kabul
  •  نایب قهرمانی تیم منتخب کاراته افغانستان در مسابقات بین‌المللی آستارا

تیم منتخب کاراته افغانستان با کسب ۲۳ مدال طلا، نقره و برنز به مقام نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی آستارا در ایران رسید.

به گزارش رادیو دری، تیم منتخب سازمان سبک‌های آزاد کاراته افغانستان در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ثور/ اردیبهشت با به دست آوردن ۷ مدال طلا، ۸ مدال نقره و ۸ مدال برنز در دو بخش آقایان و بانوان، به مقام نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی آستارا در جمهوری اسلامی ایران دست یافت.

به گفته غفور نصیری، نایب رئیس اتحادیه کیوکوشین کاراته UFK آسیا، مسابقات بین المللی کیوکوشین کاراته سبک UFK بر اساس مجوز فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران و شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان این کشور، در رده های سنی مختلف با شرکت ۳۰۰ ورزشکار در ۳۵ وزن و در ۲ بخش مردان و زنان در قالب تیم های ایران الف، ایران ب، منتخب گیلان، منتخب آستارا، عراق و افغانستان برگزار شد.

نصیری افزود: ورزشکاران در این مسابقات از روز پنجشنبه تا جمعه(21 تا 22 ثور) در بخش کمیته رقابت کردند و در نتیجه تیم ایران الف با کسب ۲۸ مدال طلا  به مقام نخست دست یافت و تیم های افغانستان و عراق به ترتیب با کسب 7 و ۲ مدال طلا  در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

قضاوت این مسابقات به عهده ۳۰ داور با درجه ملی ایران و بین المللی بود.

در همین حال، سید مهدی حسین زاده، رییس سازمان سبکهای آزاد کاراته افغانستان، نماینده سازمان جهانی کاراته در افغانستان و مسئول تیم اعزامی به مسابقات بینالمللی آستارا با بیان این دستاورد گفت: تیم منتخب کاراته آزاد افغانستان با به دست آوردن این مدالها در بخش آقایان و بانوان، بعد از جمهوری اسلامی ایران، به عنوان میزبان این مسابقات، عنوان نایب قهرمانی مسابقات بینالمللی آستارا را به دست آورد.

وی ضمن عرض تبریک این پیروزی غرورآفرین به تمام ملت افغانستان و مهاجرین در ایران، خاطرنشان کرد: این تیم منتخب افغانستان با همه مشکلاتی که به خصوص از لحاظ مالی داشت، توانست این افتخار را کسب کند.

 

کلیدواژه