سرطان 15, 1401 09:14 Asia/Kabul
  • پیروزی بزرگ ملی پوشان والیبال ایران مقابل لهستانِ میزبان
    پیروزی بزرگ ملی پوشان والیبال ایران مقابل لهستانِ میزبان

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت ها موفق شد تیم قدرتمند لهستان را مغلوب کند.

به گزارش رادیو دری، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ از روز سه‌شنبه به میزبانی دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم آغاز شد.

در چهارمین و آخرین دیدار که در سالن ارگو آرنا شهر گدانسک برگزار شد، دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی سه بر دو حریف قدرتمند خود را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابند و با شکست تیم صدر جدول فدراسیون جهانی، نگاه کارشناسان والیبال را دوباره به خود جلب کنند.

مردان والیبال ایران در ست اول و چهارم ۲۵ بر ۲۱ و ۲۷ بر ۲۵ مغلوب لهستانی شدند که از حمایت ۱۵ هزار تماشاگر برخوردار بودند، اما تیم ایران در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۷ حریف خود را شکست داد و ۱۴ امتیازی شد.

لهستان ۲۳ مدال رنگارنگ از رویدادهای مهم والیبال جهان در پرونده افتخارات خود دارند که مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال از جمله آنان است.

این تیم همچنین سه عنوان قهرمانی جهان (۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) و یک مقام قهرمانی لیگ جهانی (۲۰۱۲) دارد. لهستان در لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.

پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل استرالیا

کلیدواژه