سنبله 29, 1401 12:53 Asia/Kabul
  • لیونل مسی، بهترین فوتبالیست اروپا
    لیونل مسی، بهترین فوتبالیست اروپا

سایت «سوفا اسکور» با گذشت چندین هفته از مسابقات 5 لیگ معتبر دنیای فوتبال (لیگ جزیره، لالیگا، سری آ، بوندس لیگا و لیگ فرانسه) فهرستی از 10 فوتبالیست برتر را اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، بر اساس اعلام «سوفا اسکور»، لیونل مسی با کسب 8.73 امتیاز بهترین فوتبالیست اروپا تا اینجای رقابت ها لقب گرفت. نیمار ستاره برزیلی پاری سن ژرمن و هم تیمی مسی در رده دوم ایستاد.

نکته جالب در این رده بندی با وجود درخشش رابرت لواندوفسکی با بارسلونا و ارلینگ هالند با منچستر سیتی این دو بازیکن پایین تر از مسی و نیمار قرار دارند.

یزوا کیمیش از بایرن مونیخ، فلورین سوتوکا از لانس، ارلینگ هالند از سیتی، لواندوفسکی از بارسلونا، تژی ساوانیه از مون پلیه، یان سومر از مونشن گلادباخ، دی بروینه از سیتی و رودریگو از رئال مادرید در رده های سوم تا دهم لیست «سوفا اسکور» قرار دارند.

در همین حال، لیونل مسی ستاره پاری سن ژرمن با گلزنی در بازی روز یکشنبه برابر لیون توانست یکی از رکوردهای کریستیانو رونالدو را پشت سر بگذارد.

تیم فوتبال پاری سن ژرمن در هفته هشتم لیگ فرانسه به مصاف لیون رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. تک گل این بازی را مسی روی پاس نیمار در دقیقه پنجم این بازی به ثمر رساند تا سه امتیاز مهم این بازی حساس را برای تیمش به ارمغان آورده باشد. 

اما این گل ارزش و اهمیت دیگری هم برای این بازیکن آرژانتینی داشت. مسی حالا ۶۷۲ گل به غیر از ضربات پنالتی به ثمر رسانده است و به این ترتیب از رکورد رونالدو با ۶۷۱ گل عبور کرد و یک گل از این بازیکن پیش افتاد. 

این رکورد در حالی توسط ستاره پی اس جی به ثبت رسید که او ۱۵۰ بازی کمتر از این بازیکن پرتغالی انجام داده است و این موضوع ارزش شکستن این رکورد توسط او را به خوبی نشان می‌دهد.

پیشتازی عجیب مسی از رونالدو

کلیدواژه