عقرب 20, 1401 15:43 Asia/Kabul
  • طالبان: زنان نمی توانند در اماکن ورزشی حضور یابند
    طالبان: زنان نمی توانند در اماکن ورزشی حضور یابند

طالبان حضور زنان را در سالن‌های ورزشی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، محمد عاکف مهاجر سخنگوی وزارت نماز، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان گفت: دیگر زنان نمی توانند در اماکن ورزشی حضور یابند.

 طالبان در ممانعت از حضور بانوان در سالن‌های ورزشی جدیدترین تصمیم این گروه افراطی در سرکوب حقوق زنان افغان و آزادی‌های آنها از زمان به قدرت رسیدن در ماه اوت سال 2021 میلادی به شمار می رود.

مهاجر درباره این تصمیم طالبان گفت: ممنوعیت حضور بانوان در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به دلیل بی‌توجهی شهروندان به دستورات مربوط به عدم اختلاط میان زنان و مردان و عدم پایبندی بانوان به حجاب و سرپوش در سالن‌ها اعمال شده است.

ممنوعیت ورود زنان به سالن‌های وزرشی و پارک‌ها و مراکز تفریحی از این هفته در افغانستان اجرایی شده است.

طالبان: زنان اجازه رفتن به پارک ‎‌‌های تفریحی را ندارند

سخنگوی وزارت نماز، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان مدعی شد: طالبان طی 15 ماه گذشته تمام تلاش خود را برای پرهیز از بسته شدن پارک‌ها و سالن‌های وزرشی به روی زنان بکار گرفت و دستور داد روزهایی برای مردان و روزهایی برای زنان به منظور عدم اختلاط دو طرف اختصاص داده شود اما این دستورات متاسفانه اجرایی نشد و قوانین و ضوابط نقض شد لذا ناچار شدیم پارک‌ها و سالن‌های ورزشی اختصاص داده شده به زنان بسته شود.

این مقام طالبان تصریح کرد: در اغلب موارد شاهد بودیم که مردان و زنان باهم در پارک‌ها بودند و متاسفانه زنان حجاب را رعایت نمی‌کردند لذا باید این تصمیم را می‌گرفتیم، اکنون دستور دادیم تا از ورود زنان به همه مراکز تفریحی و سالن‌های ورزشی ممانعت به عمل آید.

مهاجر در پایان گفت: عناصر طالبان به زودی نظارت بر این اماکن را برای اطمینان از اجرای تصمیم مذکور آغاز خواهند کرد.

طالبان: مجتمع ورزشی ویژه بانوان در افغانستان ایجاد می‌شود

کلیدواژه