قوس 05, 1401 15:50 Asia/Kabul
  • صعود تیم ملی فوتبال ایران به رتبه بیستم جهان
    صعود تیم ملی فوتبال ایران به رتبه بیستم جهان

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر ولز، به رتبه بیستم دنیا بازگشت.

تیم ملی فوتبال ایران روز جمعه در دومین بازی از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال با نتیجه ۲ بر صفر برابر تیم ملی ولز به برتری رسید تا نخستین شکست این تیم را در ادوار جام جهانی به یاران «گرت بیل» تحمیل کند.
به گزارش "ورزش سه"، با پایان دیدارهای روز گذشته مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ایران به لطف پیروزی مهم برابر ولز، جهش بزرگی در جدول رنکینگ آنلاین فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) داشت و با جبران شکست برابر انگلیس، تفاضل امتیازات خود از این ۲ دیدار را مثبت کرد.
بعد از باخت تلخ ایران برابر انگلیس، ملی پوشان ایران به رتبه ۲۶ دنیا سقوط کردند اما برتری دیروز مقابل ولز، ایران را به رتبه بیستم دنیا برگرداند.
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) چند سالی است که فرمول‌های از پیش تعیین‌شده‌ای را برای محاسبه امتیاز تقابل ۲ تیم مختلف، در دستور کار قرار داده است که این امتیازات، رابطه کاملاً مستقیم با جایگاه تیم های ملی در رنکینگ دارد.
به طور مثال، تیم مطرحی مانند برزیل که در جایگاه نخست قرار دارد، با پیروزی برابر تیمی مانند ایرلند که در رده ۵۰ دنیاست، امتیاز کمتری را کسب می کند اما در صورت برتری ایرلند، آنها امتیاز بسیار بیشتری را به دست می آورند که می تواند زمینه ساز صعود آنها در این رنکینگ شود.
در جدول رتبه‌بندی فیفا، ارزشمندترین تورنمنت ممکن، رقابت های جام جهانی است.
رتبه بندی فیفا به صورت آنلاین و پس از پایان هر روز به وقت گرینویچ به روز رسانی می شود و ممکن است با برگزاری بازی های امروز، جایگاه تیم ها مجددا دستخوش تغییرات شود.
رتبه بندی نهایی و رسمی فیفا، در پایان رقابت های جام جهانی اعلام می شود.

جام جهانی 2022 قطر؛ ایران دو - ولز صفر

کلیدواژه