قوس 07, 1401 15:38 Asia/Kabul
  • شکایت رسمی ایران از فدراسیون فوتبال آمریکا به فیفا
    شکایت رسمی ایران از فدراسیون فوتبال آمریکا به فیفا

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد.

به گزارش رادیو دری، در پی اقدام  فدراسیون فوتبال آمریکا به تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه این فدراسیون درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد و رسیدگی جدی فیفا به این تخلف را خواستار شد.

بر اساس بند اول فصل ۱۳ اساسنامه‌ فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، هر فرد یا نهادی که به هویت و نشانه‌های ملی و دینی یک کشورِ عضو این فدراسیون تعرض کند، حداقل از ۱۰ بازی محروم خواهد شد.

اکنون این سوال برای دوست داران فوتبال مطرح شده است که آیا طبق اساسنامه‌ فیفا، تیم فوتبال آمریکا از جام جهانی قطر حذف می شود؟

تیم ملی فوتبال ایران که در نخستین دیدار گروه B بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی برابر انگلیس ۶ بر ۲ شکست خورده بود، روز جمعه در دومین بازی خود به قضاوت ماریو آلبرتو اسکوبار از گواتمالا در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی ولز رفت و با نتیجه ۲ بر صفر حریف را شکست داد.

دیدار سوم ایران در جام جهانی قطر فردا (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ برابر تیم ملی فوتبال آمریکا برگزار می‌شود.

رفتار غیراخلاقی هافبک تیم ملی آمریکا سوژه شبکه‌های اجتماعی

آیا آمریکا از جام جهانی فوتبال حذف می شود؟

کلیدواژه