برگزاری جام حذفی فوتبال ایران به نام "خلیج فارس" در واکنش به اقدام فیفا 
(last modified 1401-10-18T12:23:31+00:00 )
جدی 18, 1401 16:53 Asia/Kabul
  • برگزاری جام حذفی فوتبال ایران به نام \
    برگزاری جام حذفی فوتبال ایران به نام \"خلیج فارس\" در واکنش به اقدام فیفا

رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در واکنش به اقدام فیفا از برگزاری مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور تحت عنوان جام خلیج فارس خبر داد.

در پی واکنش فیفا و " جیانی اینفانتینو " رئیس فیفا  برای انتشار خبر برگزاری جام کشورهای عرب با عنوان جعلی به جای نام اصیل خلیج فارس، فدراسیون فوتبال ایران مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی را با عنوان «خلیج فارس» برگزار می‌کند.

در پی تحریف نام تاریخی خلیج فارس در جریان مسابقات فوتبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و استفاده از این نام مجعول در صفحه مجازی منتسب به رئیس فیفا، " سید حمید سجادی "  وزیر ورزش و جوانان ایران  با محکوم کردن این تحریف از فدراسیون فوتبال خواست اقدامات مقتضی از جمله اعتراض رسمی و پیگیری‌های قانونی را به سرعت در دستور کار قرار دهد.

به گزارش رادیو دری، این اقدام در حالی است که جام حذفی، طی سال‌های گذشته با عنوان «یادواره آزاد سازی خرمشهر» برگزار شده است.

فدراسیون فوتبال در گزارشی در ارتباط با این مساله نوشت: مهدی تاج، رئیس فدراسیون  در نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال ابلاغ کرد که مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر) در هفته جاری همانند مسابقات لیگ برتر تحت عنوان جام خلیج فارس برگزار شود.

مرحله یک شانزدهم پایانی رقابت‌های جام حذفی، روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی ماه/جدی برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه