اسد 30, 1402 18:41 Asia/Kabul
  • فرنگی کاران جوان ایرانی بر قله قهرمانی جهان ایستادند
    فرنگی کاران جوان ایرانی بر قله قهرمانی جهان ایستادند

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۳ نشان طلا، ۲ نقره و ۱ برنز با اقتدار و با فاصله زیاد در مقایسه با سایر تیم ها، به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش رادیو دری؛ رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روز‌های ۲۷ تا ۲۹ اسد در شهر امان  اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های گرجستان با ۸۹ و ارمنستان با ۸۸ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران رکورد تاریخی برای کشتی کشور ثبت شد و چهار تیم کشتی آزاد نوجوانان، کشتی فرنگی نوجوانان، کشتی آزاد جوانان و کشتی فرنگی جوانان در رقابت‌های جهانی به عنوان قهرمانی دست یافتند.

در این مسابقات، احمدرضا محسن نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

همچنین این تیم‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و کشتی ایران در مدت ۲ ماه شاهد ۸ قهرمانی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بود.

یکه‌تازی کشتی گیر ایران در رنکینگ جهانی کشتی آزاد

قهرمانی تیم کشتی آزاد جوانان ایران در آسیا

کشتی فرنگی جوانان آسیا؛ ایران قهرمان شد

کلیدواژه