سنبله 08, 1402 12:58 Asia/Kabul
  • درخشش نونهالان تکواندو ایران در رقابت های جهانی
    درخشش نونهالان تکواندو ایران در رقابت های جهانی

نونهالان تکواندو ایران در روز دوم مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان در سارایوو، دو نشان نقره و برنز کسب کردند.

به گزارش رادیو دری، کوثر اوجاقلو از ایران در رده قدی ۱۵۶- سانتی متر، کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «گلیسون» از استرالیا آغاز کرد و سسپس «ساروتیک» از بوسنی و هرزگوین را با همین نتیجه شکست داد.

درخشش اوجاقلو به این ۲ دیدار محدود نشد و ملی پوش ایران در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به ترتیب با نتایج ۲ بر صفر «آیوازیان» از ارمنستان و «مانالو» از آمریکا را از پیش رو برداشت و مقتدرانه گام به دیدار پایانی گذاشت.

اوجاقلو در فینال در حالی که راند نخست را ۱۱ بر ۵ به حریف واگذار کرده بود، راند دوم ۱۱ بر ۱۰ پیروز شد و در راند سوم در یک مبارزه نزدیک ۱۵ بر ۱۱ نتیجه را واگذار کرد و در نهایت در راند شماری ۲ بر یک به حریف کره‌ای خود باخت و نقره گرفت.

یاسان جعفری از ایران نیز در رده قدی ۱۶۰- سانتی متر، مسابقات خود را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «ریگوتی» از برزیل آغاز کرد و در ادامه و مرحله یک هشتم نهایی، «الشماری» از عربستان سعودی را هم با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت.

جعفری در مرحله یک چهارم نهایی «بناونتو» از آمریکا ۲ بر یک شکست داد و ضمن مسجل کردن کسب مدال برنز خود، پا به دیدار نیمه نهایی گذاشت؛ وی در نیمه نهایی به مصاف «دونگ گوان لی» از کره جنوبی رفت و با قبول شکست ۲ بر صفر مقابل حریف خود به کسب مدال برنز بسنده کرد.

ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که از روز دوشنبه در شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین آغاز شده است، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

قهرمانی تیم دختران و پسران ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا

کلیدواژه