دلو 02, 1402 18:39 Asia/Kabul
  • گلر ایرانی پاری‌سن‌ژرمن به تیم ملی افغانستان پیوست
    گلر ایرانی پاری‌سن‌ژرمن به تیم ملی افغانستان پیوست

کیوان متقیان گلر ایرانی تیم دوم پاری‌سن‌ژرمن، به اردوی انتخابی تیم ملی افغانستان دعوت شده است.

به گزارش رادیو دری،  کیوان متقیان که از پدری ایرانی به دنیا آمده، از زمان تولد، در شهر پاریس بزرگ شده و با حضور در تیم‌های رده‌های پایه باشگاه‌های فرانسوی، فوتبال خود را آغاز کرد.

این دروازه بان بلند قامت، فوتبالش را با حضور در یکی از آکادمی‌های معتبر فرانسه آغاز کرد و سپس در سن پائین، راهی لیگ قبرس شد. اما حضور او در این کشور زیاد دوامی نداشت و سپس برای مدت کوتاه دیگری راهی سوئد شد، ولی به دلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی این کشور، مجددا راهی قبرس شد.

در شرایطی که این بازیکن پیش قراردادی با تیم دوکسا قبرس امضا کرده بود، به صورت آزمایشی در تمرینات تیم دوم پاریس سن ژرمن حضور یافت تا چند هفته‌ای را کمپ این تیم، مشغول تمرین شود، اما در یکی از بازی‌های درون تیمی، دست او شکست و همین مسئله باعث شد تا قرارداد او با دوکسا لغو شده و پاریسی‌ها نیز برای جبران اتفاق پیش آمده، قراردادی را با این گلر به امضا برسانند.

این بازیکن امسال و به صورت قرضی راهی تیم آپپ پیتسیلیا در لیگ دسته سوم قبرس شد و اکنون خبر رسیده که کیوان متقیان تصمیم گرفته فوتبال ملی خود را در افغانستان ادامه دهد چرا که مادر وی اهل این کشور است و به همین دلیل او به پاسخ مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان برای حضور در تیم ملی پاسخ مثبت داده است.

در حال حاضر، یک کمپ تمرینی برای انتخاب اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان در شهر ابهاء عربستان در حال برگزاری است که گفته می‌شود این اردو با حمایت مالی فدراسیون فوتبال عربستان برگزار می‌شود و قرار است از میان ۳۵ بازیکن دعوت شده، ۲۵ بازیکن نهایی برای دو بازی حساس مقدماتی جام جهانی برابر هندوستان، انتخاب شوند.

اشلی وست‌وود سرمربی انگلیسی تیم ملی افغانستان پس از اطلاع از شرایط کیوان متقیان، تصمیم گرفت تا نام این بازیکن را وارد لیست خود کند و باید دید که شرایط برای او در عربستان چگونه پیش خواهد رفت و در صورت تأیید نهایی، گلر ایرانی الاصل تیم دوم پاریس سن ژرمن، از این به بعد برای افغانستان به میدان خواهد رفت.

 

کلیدواژه