جوزا 21, 1403 18:59 Asia/Kabul
  • والیبال نوجوانان آسیای مرکزی؛ دختران ایران قهرمان، پسران ایران نایب قهرمان
    والیبال نوجوانان آسیای مرکزی؛ دختران ایران قهرمان، پسران ایران نایب قهرمان

نخستین بار در تاریخ ورزش والیبال ایران، تیم والیبال دختران کمتر از ۱۸ سال این کشور به مقام قهرمانی رقابت‌های آسیای مرکزی رسید.

به گزارش رادیو دری؛  در دیدار پایانی رقابت‌های قهرمانی والیبال دختران  کمتر از ۱۸ سال در آسیای مرکزی، تیم ملی دختران ایران موفق شد با برتری۳ بر یک مقابل قزاقستان و کسب نشان طلا، برای نخستین بار قهرمان این مسابقات شود.

تیم والیبال کمتر از ۱۸ سال دختران ایران، در مرحله مقدماتی نیز در  پنج دیدار بر قرقیزستان، تاجیکستان، تیم های ازبکستان یک و دو و قزاقستان غلبه کرد و  با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی دیدار نهایی این مسابقات شد.

همزمان، تیم والیبال پسران کمتر از ۱۸ سال ایران نیز  که خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند، عنوان نایب قهرمانی مسابقات زیر ۱۸ سال پسر آسیای مرکزی را به دست آورد.

Image Caption

تیم والیبال پسران کمتر از ۱۸ سال ایران که در مرحله مقدماتی، پنج برد پیاپی برابر قرقیزستان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان و قزاقستان به دست آورده و به عنوان صدرنشین راهی دیدار نهایی این رقابت‌ها شده بود،  در آخرین مسابقه خود برای دومین بار مقابل پاکستان قرار گرفت و با شکست از این تیم، به مقام نایب قهرمانی آسیای مرکزی رضایت داد.

این رقابت‌ها در دوبخش دختران و پسران از روز سه‌شنبه ۱۵ جوزا/خرداد با حضور ۶ تیم در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شده بود و امروز دوشنبه ۲۱ جوزا/ خرداد به پایان رسید.

نایب‌ قهرمانی نوجوانان ایرانی در رقابت‌های جهانی والیبال

کلیدواژه