اسد 04, 1403 16:13 Asia/Kabul

مربی جودوکار المپیکی افغانستان می‌گوید صمیم فیض‌زاد (فیضاد) با وجود همه مشکلات و چالش‌ها آماده حضور در رقابت‌های المپیک پاریس 2024 است.

فرهاد حضرتی مربی محمد صمیم فیض‌زاد (فیضاد) جودوکار وزن 81 کیلوگرم افغانستان که به عنوان تنها ورزشکار المپیکی افغانستان از داخل کشور در المپیک پاریس 2024 حضور دارد، در مصاحبه با رادیو دری از مشکلات صمیم برای رسیدن به المپیک و آمادگی او برای رویارویی با رقیبان سخن گفت.

حضرتی می گوید: صمیم فیض‌زاد یک سال پیش در مسابقات ملی در شهر مزارشریف مقام نخست مسابقات را کسب کرد و پس از آن با کمک فدراسیون جودو و همکاری فدراسیون جهانی جودو تمرین‌ها و قرنطینه‌های قبل از مسابقات جهانی را آغاز کرد و برای رسیدن به المپیک پاریس زحمات فراوانی را متحمل شد.

فرهاد حضرتی مربی صمیم فیض‌زاد با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های وی، به مشکلات و چالش‌های صمیم در راه رسیدن به المپیک 2024 پاریس اشاره نموده گفت: پس از سقوط جمهوریت و حضور دوباره طالبان در افغانستان نه تنها صمیم بلکه اکثریت مردم افغانستان با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه شدند. در عرصه ورزش مشکلات دوچندان بود چرا که بودجه برای تربیت بدنی و بخش المپیک قطع شد و حتی بودجه المپیک جهانی هم بنابر مشکلات سیاسی جهان با حکومت طالبان قطع گردید اما صمیم مشکلات و چالش‌ها را پشت سر گذاشت و به المپیک جهانی راه پیدا کرد.

حضرتی درخصوص پیش‌بینی‌اش از چگونگی حضور فیض زاد در المپیک پاریس گفت: ورزشکاران افغانستان در طول تاریخ همواره با مشکلات فراوانی در عرصه داخلی و خارجی مواجه بوده اند و اکنون صمیم هم از این قضیه مستثنی نیست اما او در طول این چند ماه تلاش‌های فراوانی را با حمایت های کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی جودو انجام داده و با آمادگی کامل در مسابقات حضور یا فته است.

مربی جودوکار المپیکی افغانستان گفت: در سایر کشورها یک یا دو سال برای حضور افراد در المپیک سرمایه گذاری و برنامه ریزی می شود اما آقای فیض زاد با حداقل امکانات و کمترین زمان تمرینی به این مسابقات راه یافته و این خود پیروزی بزرگی محسوب می شود.

گفتنی است شش ورزشکار افغانستانی در المپیک پاریس حضور دارند که از بین آنان تنها محمد صمیم فیض زاد در حال حاضر در افغانستان زندگی می کند.

سه تن از این ورزشکاران نیز زن هستند که طالبان نمایندگی آنان برای افغانستان را به رسمیت نمی شناسد!

طالبان: زنان افغانستانی در المپیک پاریس نماینده کشورشان نیستند!

کلیدواژه