اسد 09, 1403 19:54 Asia/Kabul
  • ایران قهرمان والیبال جوانان آسیا شد
    ایران قهرمان والیبال جوانان آسیا شد

تیم والیبال جوانان ایران با شکست مجدد کره‌جنوبی عنوان قهرمانی رقابت‌های مردان زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۴ را بدون شکست به دست آورد.

به گزارش  رادیو دری؛ هشتمین و آخرین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۴ امروز (سه‌شنبه سی ام ژوئیه) با هشت دیدار در سورابایا اندونزی پیگیری شد.

تیم والیبال جوانان ایران با شش برد متوالی در روز پایانی این رقابت‌ها برای کسب مقام قهرمانی به مصاف کره‌جنوبی رفت و با اقتدار سه بر صفر حریف را شکست داد تا قاره کهن به افتخار والیبال ایران به‌پاخیزد.

شاگردان غلامرضا مومنی مقدم در سه ست متوالی این مسابقه با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا ضمن کسب هفتمین برد متوالی، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابند و با توجه به کسب این مقام در دو دوره گذشته، هت‌تریک قهرمانی کنند.

در دیدار رده‌بندی نیز ژاپن و اندونزی به مصاف یکدیگر رفتند که سامورایی‌ها سه بر یک حریف را شکست دادند و به مقام سومی دست یافتند.

والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و ملی‌پوشان این رده‌سنی ایران در هفده دوره قبلی موفق به کسب ۱۲ مدال شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز شده‌اند و با قهرمانی امسال، جام بیست و دوم به تهران می‌آید که هشتمین جام قهرمانی والیبال ایران در این رده سنی آسیا محسوب می‌شود.

پیروزی تیم ملی والیبال ایران در برابر آمریکا، صعود دو پله‌ای در رده‌بندی جهانی

صعود جوانان والیبال ایران به فینال آسیا

کلیدواژه