سنبله 18, 1403 20:07 Asia/Kabul
  • پایان پارالمپیک پاریس با کسب ۲۵ مدال رنگارنگ و عنوان چهاردهمی کاروان ایران
    پایان پارالمپیک پاریس با کسب ۲۵ مدال رنگارنگ و عنوان چهاردهمی کاروان ایران

کاروان ایران با کسب هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و قرارگرفتن در رده چهاردهم به کارش در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

به گزارش رادیو دری، در روز پایانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، علی‌اکبر غریب‌شاهی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم (دسته فوق سنگین) پاراوزنه‌برداری مدال طلا گرفتند.
ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با دوازده طلا، یازده نقره و یک برنز در رده سیزددهم جدول مدالی قرار گرفته بود.

در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، ساره جوانمردی در پاراتیراندازی، امیرحسین علیپور، یاسین خسروی و سعید افروز در پارادوومیدانی، روح‌الله رستمی، علی‌اکبر غریب‌شاهی و احمد امین‌زاده در پاراوزنه‌برداری و تیم ملی والیبال نشسته موفق به کسب نشان طلا شدند.

 فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر، حسن باجولوند، مهدی اولاد، هاجر صفرزاده و علی پیروج در پارادوومیدانی ، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری) و سیدمیثم بنی‌طبا در پاراجودو نیز موفق به کسب مدال نقره شدند.

همچنین، حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری، الهام صالحی و علی‌اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی، محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری صاحب گردن آویز نقره شدند.

در این دوره از بازی‌ها چین با ۹۴ طلا، ۷۶ نقره و ۵۰ برنز اول شد.

بریتانیا با ۴۹ طلا ۴۴ نقره و ۳۱ برنز در رده دوم قرار گرفت و آمریکا با ۳۶ طلا، ۴۲ نقره و ۲۷ برنز در رده سوم ایستاد.

هفدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۲۷ اوت تا ۸ سپتامبر با حضور چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور جهان در ۲۲ رشته برگزاری شد.

۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی از ایران نیز در این آوردگاه مهم جهانی شرکت کردند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران قهرمان پارالمپیک شد

شناگر افغانستانی نایب قهرمان پارالمپیک پاریس شد

 

کلیدواژه