میزان 01, 1403 19:39 Asia/Kabul
  • صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال 2024
    صعود افغانستان به یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال 2024

با شکست غیرمنتظره تاجیکستان مقابل پاناما، تیم ملی فوتسال افغانستان با مربی ایرانی‌ خود تاریخ ساز شد و به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 صعود کرد.

به گزارش رادیو دری، تیم ملی فوتسال تاجیکستان عصر روز یکشنبه با شکست دور از انتظار مقابل پاناما از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بازماند و تفاضل پاناما نیز به قدری منفی است که آن‌ها هم شانس بسیار کمی برای صعود دارند.

به این ترتیب پس از کاستاریکا با چهار امتیاز از گروه A و کراواسی با سه امتیاز با تفاضل گل منفی 1 از گروه B، تیم ملی فوتسال افغانستان با سه امتیاز و تفاضل گل منفی 2، صرفنظر از نتیجه دیدار ونزوئلا و گواتمالا، صعود به مرحله یک هشتم نهایی آوردگاه بزرگ ازبکستان را جشن گرفت.

شاگردان شگفتی‌ساز مجید مرتضایی در نخستین تجربه حضورشان در جمع بهترین‌های فوتسال جهان برابر آنگولا نایب قهرمان قاره آفریقا به پیروزی بزرگی دست یافتند.

تیم افغانستان مقابل آرژانتین از مدعیان قهرمانی جهان با نتیجه نزدیک دو بر یک شکست خوردند و نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند اما ناکامی تلخ در مصاف با اوکراین، رویاهای آن‌ها را به مرز نابودی کشید.

با این حال، با توجه به نتایج رقم خورده و جمع‌بندی پنج گروه، صعود افغانستان به دور حذفی مسجل شد و در ایستگاه یک هشتم نهایی باید برابر یکی از دو تیم برزیل و یا پاراگوئه به میدان بروند که رقیب تا ساعتی دیگر مشخص می‌شود.

از بین تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و پاناما یک تیم نیز در جمع چهار تیم برتر سوم گروه‌ها قرار می‌گیرد و به دور یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال 2024 راه پیدا می‌کند.

بخت افغانستان برای صعود به مرحله بعد جام جهانی فوتسال چقدر است؟

کلیدواژه