میزان 19, 1396 10:29 Asia/Kabul
  • تساوی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران با میزبان جام جهانی 2018

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی به تساوی یک بر یک برابر روسیه میزبان جام جهانی 2018 دست یافت و این تیم را در کازان متوقف کرد.

به گزارش رادیو دری، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19 و 30 دقیقه دیشب (سه شنبه شب) در دیداری تدارکاتی در شهر «کازان» به مصاف روسیه میزبان جام جهانی 2018 رفت.تیم ایران با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی تدارکاتی قبلی خود مقابل توگو که به پیروزی دو بر صفر رسیده بود، دیدار با روسیه را آغاز کرد.

میزبان جام جهانی نیز که ابتدای هفته جاری با حساب چهار بر دو کره جنوبی دیگر نماینده آسیا در جام جهانی را شکست داد با نفرات اصلی خود به مصاف ایران آمده بود و این دیدار محکی جدی برای هر دو تیم محسوب می شد.

در دقایق ابتدای دو تیم روشی فیزیکی را در دستور کار داشتند و موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد نشد.نخستین موقعیت در دقیقه 26 به دست آمد که ضربه سر «سردار آزمون» را دروازه بان روسیه به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 28 خروج نامطمئن «علیرضا بیرانوند» تیم روسیه را در آستانه گلزنی قرار داد که ضربه بازیکن میزبان راهی به دروازه ایران پیدا نکرد.در نهایت اشتباهات متعدد بازیکنان دو تیم در میانه میدان سبب شد تا اتفاق خاصی رخ نداده و نیمه نخست با تساوی بدون گل همراه شود.

با شروع نیمه دوم، تیم ایران تلاش کرد تا توپ و میدان را در اختیار گرفته و حملاتی را با نفوذ به مرکز خط دفاع روسیه برنامه ریزی کند. در دقیقه 58 حرکت انفرادی «مهدی طارمی» با عبور از بین مدافعان روسیه و پاس فوق العاده وی، «سردار آزمون» در موقعیت طلایی گلزنی قرار گرفت و دروازه میزبان جام جهانی را گشود.بعد از این گل روس ها تلاش زیادی کردند تا دروازه ایران را باز کرده و بازی را به تساوی بکشانند. دروازه ایران تا دقیقه 74 بسته ماند، اما در این دقیقه پاس در عرض بازیکنان روسیه، پولوز مهاجم این تیم را در موقعیتی عالی قرار داد و وی نیز با یک بغل پا دروازه بیرانوند را گشود و بازی را به تساوی کشاند.بعد از این گل نیز تیم روسیه چندین بار فرصت داشت تا دروازه ایران را باز کند، اما بی دقتی مهاجمین این تیم به همراه درخشش بیرانوند مانع از گشوده شدن دروازه ایران برای بار دوم شد تا در نهایت این دیدار تدارکاتی و مهم با تساوی یک بر یک به پایان برسد.