کسب مدال طلای وزنه برداری قهرمانی جهان توسط ورزشکار ایرانی
(last modified 1396-09-14T05:15:33+00:00 )
قوس 14, 1396 09:45 Asia/Kabul
  • کسب مدال طلای وزنه برداری قهرمانی جهان توسط ورزشکار ایرانی

«علی هاشمی» وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران در پیکارهای قهرمانی جهان در آمریکا، مدال طلای یکضرب و مجموع این رقابت ها را از آن خود کرد.

به گزارش رادیو دری، «علی هاشمی» دارنده مدال نقره و برنز آسیا پس از بلند کردن وزنه 183 کیلوگرم در یکضرب، ایران را صاحب مدال طلا در پیکارهای قهرمانی جهان کرد.

هاشمی در حرکت دو ضرب کارش را با وزنه 215 کیلوگرم آغاز کرد و برای قطعی کردن مدال طلای مجموع خود باید وزنه 221 کیلوگرم را بالای سر می برد که در حرکت دوم نتوانست آنرا مهار کند، اما برای مرتبه سوم این وزنه را بالای سر برد و ضمن کسب مدال برنز حرکت دو ضرب با مجموع 404 کیلوگرم مدال طلا گرفت.

به این ترتیب، «علی هاشمی» مدال طلای یک ضرب، برنز دو ضرب و طلای مجموع را برای ایران به ارمغان آورد تا پس از «سهراب مرادی» دومین طلایی ایران در پیکارهای قهرمانی جهان باشد.

دیروز(دوشنبه) نیز «سهراب مرادی» سه مدال طلای دسته 94 کیلوگرم و «سید ایوب موسوی» نیز مدال برنز حرکات دو ضرب و مجموع این دسته را کسب کردند.

«کیانوش رستمی» وزنه‌ بردار دسته 85 کیلوگرم ایران نیز در حرکت یکضرب توانسته بود به مدال نقره پیکارهای قهرمانی جهان دست پیدا کند.

 

کلیدواژه