خشم فلسطینیان از حضور ورزشکاران اماراتی و بحرینی در سرزمین‌های اشغالی
(last modified 1397-02-14T07:38:51+00:00 )
ثور 14, 1397 12:08 Asia/Kabul
  • خشم فلسطینیان از حضور ورزشکاران اماراتی و بحرینی در سرزمین‌های اشغالی

شهروندان فلسطینی و به ویژه ساکنان قدس اشغالی، خشم و ناراحتی خود را از سفر ورزشکاران اماراتی و بحرینی به قدس اشغالی، ابراز داشتند.

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ شهروندان فلسطینی، مشارکت ورزشکاران اماراتی و بحرینی، در مسابقه موتورسواری که قرار است امروز (جمعه) در فلسطین اشغالی برگزار شود را تحریک خطرناک احساسات ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی توصیف کردند.

فلسطینیان در واکنش به این اقدام اعلام کردند: آزاداندیشان امت اسلامی، مشارکت خفت‌بار هیأت‌های عربی در این مسابقات، همزمان با سالروز فاجعه اشغال فلسطین را هرگز قبول نخواهند کرد.

این ورزشکاران با وجود مخالفت‌های شدید طرف‌های مختلف از جمله جنبش بین‌المللی تحریم رژیم صهیونیستی «بی دی اس» و فعالان شبکه های اجتماعی، چهارشنبه گذشته وارد فلسطین اشغالی شدند.

این مسابقات به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی برگزار می‌شود؛ 15 مه 1948 مصادف با اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است که به «روز نکبت» Nakba Day معروف است و در چنین روزی، صهیونیست‌ها با حمایت و توطئه انگلیس، اشغال سرزمین فلسطین را عملی کردند.

تلاش امارات، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی است که براساس گزارش‌ منابع رسمی فلسطینی از سپتامبر 2000 تا آوریل 2017، بیش از 3000 کودک فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی به‌ شهادت رسیدند.

 

کلیدواژه