سرطان 05, 1397 16:08 Asia/Kabul
  • بازتاب درخشش تیم ملی فوتبال ایران در رسانه های جهان

رسانه‌های جهان پس از پایان دیدارهای مرحله گروهی تیم ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، عملکرد تیم ملی ایران را ستودند.

به گزارش رادیو دری به نقل از سایت فدراسیون فوتبال ایران ، «سی سی تی وی» تلویزیون مرکزی چین در گزارشی، ضمن ستایش از تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی 2018 روسیه، از این تیم به عنوان قدرت واقعی آسیا یاد کرد که توانست نمایشی بسیار درخشان در این جام داشته باشد.

تلویزیون چین بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر پرتغال را یکی از بهترین مصاف های یک تیم آسیایی با یک تیم قدرتمند از اروپا دانست که شاید فقط ایران از پس آن برآید.

سایت‌های معتبر اروپا از جمله تلگراف، بیلد آلمان، ایندیپندنت، گاردین و لوموند فرانسه نیز با  اشاره به نمایش درخشان «علیرضا بیرانوند» دروازه بان تیم ملی ایران و  دیگر بازیکنان نوشتند، بازیکنان ایران توانستند در جام جهانی ، اعتباری برای خود ثبت کنند و بیرانوند دروازه بان ایران ، در بازی مقابل پرتغال توانست پنالتی بازیکنی چون «کریستیانو رونالدو» را بگیرد که بهترین بازیکن فوتبال جهان محسوب می‌شود.

سایت فاکس اسپورتس آسیا نوشت،ایران با شجاعت مقابل پرتغال ایستاد وعملکرد هیجان انگیزی با تساوی مقابل پرتغال ایجاد کرد.

سایت فیفا (فدراسیون بین‌المللی فوتبال) نیز نوشت، پرتغال با تساوی دراماتیک در جام جهانی صعود کرد و ایران هم جام جهانی را با چهار امتیاز تمام کرد، هرچند بازی هیجان انگیزی از خودش به نمایش گذاشت.

دوشنبه شب ایران در بازی مقابل پرتغال با نتیجه یک بر یک متوقف شد و با سربلندی جام جهانی را ترک کرد.