عقرب 13, 1398 14:22 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: شناخت مقام معظم رهبری وهمچنان تحلیل ایشان از سیاست ها و استراتیژی آمریکا و آسیب شناسی که ایشان در این رایطه دارند بسیار دقیق، سنجیده و عمیق است.

13/8/98

سخنان اخیر مقام معظم رهبری در آسیب شناسی ایشان از سیاست ها و استراتیژی آمریکا بسیار دقیق، سنجیده و عمیق بود.

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: شناخت مقام معظم رهبری وهمچنان تحلیل ایشان از سیاست ها و استراتیژی آمریکا و آسیب شناسی که ایشان در این رایطه دارند بسیار دقیق، سنجیده و عمیق است.

«محمد هاشم عصمت اللهی» کارشناس سیاسی افغان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در رابطه با سخنان اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای که در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان بیان فرموده اند گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تحلیل و آسیب شناسی ایشان از سیاست ها و استراتیژی آمریکا بسیار دقیق، سنجیده و عمیق بود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در واقع مخاطب مقام معظم رهبری در این آسیب شناسی نه تنها ملت ایران بلکه برای کل جهان اسلام و بخصوص کسانی که درگیر سیاست های آمریکایی هستند بود.

وی در باره سیاست امریکا در افغانستان نیز گفت: آمریکا در افغانستان به تعهدات خود عمل نکرده است و با پیمان های امنیتی که با حکومت های افغانستان به امضا رساند هیچ گونه امنیتی را برای مردم افغانستان به ارمغان نیاورد.

عصمت اللهی در ادامه افزود: صحبت های مقام معظم رهبری بیش از هر کشور دیگری برای افغانستان مصداق دارد و رهبران سیاسی ما باید به این سخنان توجه داشته باشند چون تجربه ایران در مقابل سیاست های آمریکا یک تجربه بسیار گران سنگی است.

وی خاطر نشان ساخت: سیاست آمریکا سراسر فریب کاری و نیرنگ است و اهداف خود را در افغانستان و تمام جهان دنبال می کند. 

مشاور سابق حامد کرزی تصریح کرد: مردم افغانستان فکر می کردند که با وعده های آمریکا در افغانستان امنیت تامین می شود و حکومتداری خوب شکل می گیرد و تروریزم ریشه کن و قاچاق مواد مخدر از بین می رود، اما در هیچ دوره ای این وعده های آمریکا عملی نشد.

این کارشناس افغان در پایان اظهار داشت: در حال حاضر هم آمریکا در افغانستان به دنبال سناریو جدیدی است تا طالبان را دوباره برگرداند و از این گروه در جهت اهداف آینده خود استفاده کند و مردم افغانستان باید توجه داشته باشند که دیگر فریب سیاست های آمریکا را نخوردند.

 

کلیدواژه