جدی 14, 1398 18:00 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان: امریکا هم حامی تروریزم بین المللی است و هم مروج و مجری آن

کارشناس سیاسی افغان گفت: امریکا هم حامی تروریزم بین المللی است و هم مروج و مجری آن.

داکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرایط جهان اسلام در حال حاضر شرایط ویژه ای است و ما همیشه به شخصیت هایی مانند سردار سلیمانی نیاز داریم اما مسلماً اگر پرچم از دست سرداری بیفتد سردار دیگری پرچم را به دست خواهد گرفت.

وی افزود: نکته مهم در شهادت سردار سلیمانی این است که او مظلومانه شهید شد زیرا امریکا نتوانست در برابر جبهه مقاومت و قیام مردم مسلمان جهان اقدامی انجام دهد و بسیار بزدلانه دست به ترور زد.  

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر عنوان کرد: امریکا حامی تروریزم بین المللی است و به عبارتی هم مروج تروریزم بین المللی است و هم مجری آن و اقدامش در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان دهنده نهایت استیصال در برابر جبهه مقاومت است که منجر به چنین کار نابخردانه ای شد.  

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: سردار سلیمانی به عنوان فرمانده جبهه مقاومت، اسرائیل را مورد تهدید قرار می داد و شاهد بودیم که جبهه مردم مسلمان سوریه و لبنان در مرزهای اسرائیل به گونه ای تغییر کرده بود که داعشی ها و جنایتکاران باید به سمت خود اسرائیل فرار می کردند، از اینرو امریکا با مشوره صهیونیزم بین المللی تلاش کرد که این حرکت را متوقف کند که برای این منظور اقدامی عجولانه، نابخردانه و مغایر با ارزش های انسانی انجام داد.

این کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به پیام مقامات امریکایی به مقامات جمهوری اسلامی ایران از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع امریکا مبنی بر اینکه اگر می خواهید اقدام متقابلی انجام دهید متناسب با اقدام ما باشد، اظهار کرد: امریکایی ها می خواهند خود را قانونمند جلوه دهند در حالی که بدون در نظر گرفتن اصول اولیه دیپلماتیک و تمامیت ارضی کشورها، در یک کشور خارجی تروریزم بین المللی را به منصه ظهور رساندند.

ظهوری حسینی گفت: چنین پیامی نشانه ترس و وحشت امریکایی ها است و هراس دارند که با اقدامی مواجه شوند که هیچ کاری نتوانند در برابر آن انجام دهند.

این کارشناس افغان همچنان خاطرنشان کرد: امریکایی ها جنایتی را در عراق مرتکب شدند که نه ملت عراق، نه دولت آن کشور و نه کشورهای دیگر آن را نمی پذیرند و این پذیرفتنی نیست که یک کشور اشغالگر فرمانده بزرگ یک کشور بزرگ منطقه را در یک کشور دیگر به شهادت برساند و بعد انتظار عملکرد متقابل متناسب با آن را داشته باشد.

وی اضافه کرد: امریکایی ها می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از اقدام متقابل برحذر دارند و این در حقیقت نشانه رعب و وحشت آن ها از عواقب اقدامی است که انجام داده اند.

 

کلیدواژه