تهدیدهای ترامپ میان تهی و نشان دهنده ترس وی از انتقام شهادت سردار سلیمانی است
(last modified Mon, 06 Jan 2020 12:10:58 GMT )
جدی 16, 1398 16:40 Asia/Kabul

تهدیدهای ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران میان تهی و نشان دهنده ترس وی از انتقام شهادت سردار سلیمانی از سوی ایران است

کارشناس و فعال رسانه ای ایرانی گفت: تهدیدهای ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران میان تهی و نشان دهنده ترس وی از انتقام شهادت سردار سلیمانی از سوی ایران است.

سید حسام الدین رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان تاکید کرد که دونالد ترامپ به شدت از پاسخ ایران به این جنایت هراس دارد و تهدیدهایش علیه جمهوری اسلامی ایران از سر ترس است.

وی با اشاره به توئیت ترامپ مبنی بر اینکه اگر ایران حمله ای به منافع یا پایگاه های امریکا داشته باشد 52 نقطه در ایران را هدف قرار می دهیم، اظهار داشت: همان روز که ترامپ از طریق کاردار سفارت سوئیس در ایران که حافظ منافع امریکا است پیامی را برای رهبران جمهوری اسلامی فرستاد همین مطلب را عنوان کرده بود و همانجا این پیام با پاسخ سخت رهبران جمهوری اسلامی و شورای امنیت ملی مواجه و گفته شد که ایران هر زمان و هرگونه که خودش صلاح بداند پاسخ این اقدام جنایتکارانه امریکا را خواهد داد.

به گفته این کارشناس سیاسی قطعاً انتقام خون سردار سلیمانی از نیروهای امریکایی به ویژه در منطقه گرفته خواهد شد و ممکن است حتی در داخل امریکا دامن امریکایی ها را بگیرد، امریکایی ها به شدت از این موضوع ترسیده اند و برخی احساس می کنند که چون ترامپ توانست سردار سلیمانی را ترور کند هر جنایت دیگر از جمله حمله نظامی به ایران را انجام خواهد داد و رهبران جمهوری اسلامی باید در پاسخ محتاط باشند اما واقعیت این است که ترامپ به شدت از جنگ آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در آستانه استیضاح خود هراس دارد.

رضوی عنوان کرد: ترامپ تصور می کرد با جنایت بزرگی مانند ترور حاج قاسم سلیمانی رهبران ایران را دچار ترس و آنان را به عقب نشینی وامی دارد و این حرکت را کرد که اعلام کند از این پس هم قادر است از اینگونه کارها انجام دهد اما این آخرین حرکت او بود و مشخص شده که از همیشه ضعیف تر و تهدیدهایش میان تهی است ضمن اینکه او یک تاجر است و می داند که هزینه های جنگ چقدر است.

وی اظهار کرد: ترامپ حتی تصور نمی کرد که با ترور حاج قاسم سلیمانی ایران واکنش قاطع نشان دهد و گمان می کرد که ترسی بر جمهوری اسلامی و حتی بر حاکمان این کشور مستولی می شود و آن ها را به عقب نشینی وادار می کند اما محاسبه وی اشتباه از آب درآمد و انتقام سخت خواهد بود.

رضوی با تاکید بر اینکه تهدیدهای ترامپ میان تهی است یادآور شد که او می داند امروز جمهوری اسلامی امکان به صفر رساندن فروش نفت در منطقه را دارد، تنگه هرمز در اختیار جمهوری اسلامی است، متحدین جمهوری اسلامی در نزدیکی چاه های نفت عربستان، قطر، امارات و کویت قرار دارند و در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان در اوج قدرت هستند و آتش انتقام منافع و پایگاه های امریکایی را در سراسر منطقه هدف قرار خواهد داد و جنگی را که ترامپ شروع کند پایانش به دست او نخواهد بود.

این فعال رسانه ای توئیت های ترامپ را وحشی گری و لفاظی از سر ترس دانست و گفت: در عمل اتفاقی نخواهد افتاد اما باید منتظر پاسخ سخت ایران به خاطر ترور حاج قاسم سلیمانی باشیم.

رضوی در مورد واکنش انفعالی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگر در مورد ترور سردار سلیمانی هم گفت: چهره حامیان تروریزم، مستکبرین و کسانی که در ظاهر دم از حقوق بشر می زنند اما در باطن خونخوار هستند باید به گونه ای روشن می شد.

وی اضافه کرد: در ایران هم عده قلیلی تصور می کردند که باید به سمت مذاکره با امریکا پیش رفت اما امروز ترور حاج قاسم سلیمانی همه را در ایران با هر تفکر، فرهنگ و گرایش سیاسی و مذهبی به خیزش آورده و اینکه اروپایی ها و غربی ها موضع جدی نمی گیرند چهره شان بیش از پیش برای کشورهای منطقه و جهان بشریت روشن می شود و همه می دانند که آن ها نمی توانند تکیه گاه خوبی باشند.

 

کلیدواژه