تاکید بر استفاده درست از مستحکم تر شدن اتحاد مردم درپی شهادت سردار سلیمانی
(last modified Sat, 11 Jan 2020 08:37:43 GMT )
جدی 21, 1398 13:07 Asia/Kabul

شهادت سردار سلیمانی باعث مستحکم تر شدن اتحاد مردم در جمهوری اسلامی شد که باید از این فرصت به درستی استفاده شود

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث مستحکم تر شدن اتحاد مردم در جمهوری اسلامی شد که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

احمد سعیدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد اقدام جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن پایگاه نظامی امریکا در عراق پس از ترور سردار سلیمانی و همراهانش از سوی امریکا در عراق، اظهار داشت: این اقدام در شرایط پیش آمده ضروری بود.

وی افزود: موقعیت جمهوری اسلامی و امکانات ایران در خاورمیانه و پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم کشورهای منطقه، شرایطی را فراهم کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا عقب نشینی کند و عکس العملی نشان ندهد.

به گفته این دیپلمات سابق افغان عمل جنایتکارانه امریکا در ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکوم است، البته از امریکا انتظاری نیست زیرا همواره تروریست پرور بوده، داعش را تقویت کرده و گروه های تروریستی را مدیریت کرده است. اما شهادت سردار سلیمانی باعث مستحکم تر شدن اتحاد مردم در جمهوری اسلامی شد که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

سعیدی عنوان کرد: امروز دولت ها و مردم کشورهای مختلف به دنبال محکوم کردن اقدام امریکا هستند و امریکا هم از این شرایط به هراس افتاده است، ترامپ هم مشکلاتی دارد، مسئله استیضاح وی مطرح است، انتخابات را در پیش دارد، مشکلات مربوط به وضعیت امریکا در افغانستان هم وجود دارد و او مجبور بود که عقب نشینی کند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه او طرفدر صلح است، عنوان کرد: به نظر می رسد او بازی دیگری را هم در پیش گرفته و می خواهد خود را صلح طلب و جمهوری اسلامی ایران را جنگ طلب وانمود کند.

سعیدی اظهار کرد: در عین حال تشییع میلیونی پیکر سردار شهید سلیمانی و همراهانش و نمایش اتحاد ملت ایران و همبستگی کشورهای منطقه و همراهی آنان با ایران باعث شرمندگی امریکا شده و لازم است که از این فرصت پیش آمده استفاده بیشتری شود.

وی اضافه کرد: افکار عمومی در افغانستان آن هایی که دارای وجدان بوده و مزدور نیستند اقدام امریکا را محکوم می کنند.

 

کلیدواژه