بررسی و تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران
(last modified 1398-11-19T08:55:54+00:00 )
دلو 19, 1398 13:25 Asia/Kabul

در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بررسی و تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) می پردازیم

رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان گفت: این مرکز هر ساله در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بررسی و تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه نشست تخصصی افغانستان و ضرورت عمل به اندیشه های امام خمینی (ره)، نگاهی به گذشته و جدیتی برای آینده، اظهار داشت: این مرکز هر سال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالگرد شهادت شهید سید علی اکبر مصباح از رهبران مجاهدان افغانستان برنامه دارد و هدف از این برنامه هم تجلیل از انقلاب اسلامی است که یک انقلاب جهانی و مربوط به کل مسلمین جهان است.

رئیس خبرگزاری صدای افغان عنوان کرد که با نگاه به این موضوعات بیشتر به مباحث فکری و اندیشه ای می پردازیم چون اندیشه حضرت امام خمینی (ره) که محصول اندیشه قرآنی، اندیشه پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام است تنها اندیشه نجات بخش است.

وی افزود: تجربه انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی و تداوم حکومت این نظام طی 41 سال گذشته به اثبات رسانده که اگر سایر ملل مسلمان هم می خواهند از بحران نجات پیدا کنند، در برابر استکبار مبارزه کنند، مستقل باشند و حکومت خود را داشته باشند باید از خط فکری حضرت امام خمینی (ره) پیروی کنند.

حسینی مزاری با بیان اینکه در این نشست تخصصی، موضوع اندیشه امام خمینی (ره) و به ویژه خط ایشان در افغانستان مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار امیدواری کرد که همه بتوانیم پیرو این اندیشه باشیم.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان تصریح کرد: در این نشست تخصصی موضوعاتی چون شهید مصباح و پیروی از اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، شرایط موجود و پیروی از اندیشه های امام خمینی (ره)، شاخصه های اندیشه امام خمینی (ره)، افغانستان و ضرورت عمل به اندیشه های امام خمینی، گذشته افغانستان و چگونگی عمل شخصیت های حقیقی و حقوقی به اندیشه امام خمینی، امام و جایگاه وحدت امت اسلامی، اندیشه ولایت فقیه و چگونگی عمل به آن در افغانستان و شیوه های عملی پیاده کردن خط امام خمینی در افغانستان از سوی سخنرانان مطرح شد.

وی اضافه کرد: سخنرانان این نشست علماء صاحبنظران و کارشناسان افغانستانی و ایرانی شیعه و سنی بودند که نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را در رابطه با این موضوعات ارایه کردند.

 

کلیدواژه