سرطان 31, 1395 18:47 Asia/Kabul
  • ثبت نام رایگان  مهاجرِین در مکاتب ایران

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و مشاور والی خراسان رضوی گفت ثبت نام دانش آموزان مهاجر در مدارس ،رایگان انجام می شود و فقط همان مبالغی که دانش آموزان ایرانی پرداخت می کنند، از مهاجرین نیز اخذ می شود.

محمد عجمی؛ مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و مشاور والی خراسان رضوی گفت ثبت نام دانش آموزان مهاجر در مدارس ،رایگان انجام می شود.

به گزارش امروز خبرنگار رادیو دری ، محمد عجمی امروز در نشست خبری گفت:امسال برای ثبت نام دانش آموزان اتباع افغانستانی در مدارس ایران هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و فقط همان مبالغی که دانش آموزان ایرانی پرداخت می کنند، از مهاجرین نیز اخذ می شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: فرزندان اتباع افغانستانی فاقد مدرک نیز از چهارم ماه اسد 1395 به مدت چهار روز فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر کفالت نزدیک محل زندگیشان جهت دریافت اخذ نوبت مراجعه کنند.

عجمی، ثبت نام فرزندان خانواده های شهدا و ایثارگر اتباع خارجی را در مدارس شاهد بلا مانع اعلام کرد و گفت: در گذشته ثبت نام در این مدارس مشروط به معرفی نامه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بود که از این به بعد نیازی به دریافت معرفی نامه نمی باشد

وی در خصوص ثبت‌نام مهاجرین خارجی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز گفت که دستور العمل ثبت‌نام مهاجرین در این مدارس به اداره نواحی آموزش و پرورش و مدارس ابلاغ شده است.

مدیر کل اداره امور اتباع خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری در خصوص خدمات بیمه تأمین اجتماعی مهاجرین ، خاطر نشان کرد:اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش یازده و کارت کار، با توافق کارفرما و با توجه به میزان حق بیمه ای که پرداخت می کنند، از مزایای این بیمه برخوردار می شوند.

کلیدواژه