میزان 17, 1395 18:27 Asia/Kabul
  • مبارزه با افراط گرایی در ماه محرم

عالمان دینی افغانستان می گویند " باید با پیروی از مکتب حسینی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با افراط گرایی تلاش کنیم و وحدت اهل تسنن و تشیع را با حضور در مجالس عزاداری تحکیم نماییم.

 

 

عالمان دینی افغانستان می گویند " ماه محرم فرصت استثنایی برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر، تحکیم وحدت و مبارزه با افراط گرایی است.

مولوی عبدالمالک ضیایی ،عالم دینی اهل تسنن در مصاحبه با رادیو دری با بیان اینکه دهه محرم، دهه دعوت و تبلیغ هست تاکید کرد"ایام عزاداری امام حسین (ع)  راهنمای بزرگ مسلمانان و ایام معرفت و شناخت حق از باطل است .

وی تصریح نمود "مادامی که  پیرو مکتب حسینی و آرمانهای شهدای کربلا هستیم، دشمنان هیچگاه بر امت اسلامی چیره نخواهند شد.

عالم دینی اهل تسنن افزود "حق طلبان و حق اندیشان ، منبر محرم را رها نخواهند کرد و در افغانستان ما پیمان بستیم که هیچ گاه در تجلیل مکتب عاشورا تحت تاثیر تبلیغات تکفیریها نرویم و در ایام محرم شیعه و سنی در کنار هم  به پای منبرهای بزرگان دین می روند.

حجه الاسلام ذاکری ،عالم دینی اهل تشیع هم در مصاحبه با رادیو دری با اشاره به اهداف قیام عاشورا گفت" هدف امام حسین (ع) ، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح طلبی به معنای واقعی و مبارزه با گروههای افراطی بود .

وی افزود "یکی از مشکلات  امروز جوامع اسلامی ،همین گروههای افراطی هستند که علماء تمام مذاهب اسلامی باید از فرصت بسیار استثنایی محرم در  ترویج اسلام حقیقی تلاش کنند و امت اسلام را از شر گروههای تکفیری و افراطی رهایی ببخشند.

وی همچنین گفت" علمای دینی باید در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با اعتلاء و عمق بخشیدن به ارزشهای اخلاق اسلامی با تهاجم فرهنگی  که از سوی بنگاههای استعماری ترویج می شود مقابله کنند .

 

 

کلیدواژه