حمل 15, 1399 14:49 Asia/Kabul
  • هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ماجراجویی های آمریکا
    هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ماجراجویی های آمریکا

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا که در باتلاق شیوع سریع ویروس کرونا در کشورش گرفتار شده است، این روزها با لفاظی ها و ادبیات تهدید گونه سعی دارد ایران را عامل تنش و بحران سازی درمنطقه معرفی کند.

"دونالد ترامپ" در یادداشتی توییتری مدعی شد: بر اساس اطلاعات و باور، ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی حمله‌ای غافلگیرکننده علیه نیروها یا تاسیسات آمریکا در عراق است.اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

 ترامپ همچنین روز پنجشنبه درنشستی خبری در اظهاراتی توهم گونه با تکرارتهدیدها علیه ایران ادعا کرد، ضربه بسیار سختی به اقتصاد و نیروی نظامی ایران وارد شده است و آمریکا آماده است که به ایران کمک کند.

سرلشکر پاسدار "محمد باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اظهارات، با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در عراق و خلیج فارس تصریح کرد، جمهوری اسلامی و مجموعه دفاعی ایران، با هوشیاری کامل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را رصد می کنند و تمام این تحرکات را کاملاً زیر نظر دارند و آمریکایی ها اگر کوچک ترین چشمداشت، اقدام یا نظر سوء به امنیت ایران داشته باشند، قطعاً با شدیدترین عکس العمل ها مواجه خواهند شد.

ایران در راهبردهای امنیتی و در مواجهه با دشمنان و متجاوزان نشان داده است که در موارد لازم نه فقط از امنیت خود دفاع می کند بلکه این توانایی را دارد که با عناصر برهم زننده ثبات و امنیت در منطقه نیز مقابله کند و به هر متجاوزی به شدت پاسخ خواهد داد.

آمریکایی‌ها فراموش نکرده اند که پس از اقدام تروریستی ماه ژانویه‌شان در ترور سردار"قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دعوت مقام های عراق به این کشور سفرکرده بود، سیلی محکمی از جمهوری اسلامی ایران خوردند و نیروی هوافضای سپاه در حمله ای موشکی پایگاه "عین الاسد"، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا درعراق را به شدت در هم کوبید.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس قابلیت‌های نظامی برای بازدارندگی و در دفاع از خود یک قدرت مطرح محسوب می‌شود و این واقعیت را در چارچوب کمک های مستشاری نظامی به عراق در مبارزه با گروه های تروریستی و ایفای نقش راهبردی در شکست داعش در سوریه به اثبات رسانده است.

رئیس جمهور آمریکا، در حالی  ایران را عامل تهدید معرفی می کند که به خوبی می داند مردم منطقه از جمله مردم عراق با مداخلات و حضور نظامی آنها مخالف هستند و براساس مصوبه پارلمان عراق، حضور نظامی آمریکایی ها درعراق فاقد مشروعیت است.

18 سال مداخله و اشغالگری آمریکا در افغانستان نیز دستاوردی جز جنگ و خونریزی و ایجاد اختلاف و بی ثباتی نداشته است.

پایگاه تحلیلی "اینترسپت" در یادداشتی با انتقاد ازسیاست رئیس‌ جمهور آمریکا نوشت، سؤال اینجا است که کدام دیوانه‌ای در بحبوحه شیوع یک بیماری همه‌گیر در جهان خود را در معرض خطر جنگ قرار می‌دهد؟

امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات فراوان آمریکایی‌ها می گوید: آمریکایی ها قبل از این‌که جبهه جدید در عراق باز کنند، بهتر است به کمک مردم نیویورک، فلوریدا و دیگر مناطق این کشور برسند که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، اما دولت آمریکا درکمک رسانی به آن‌ها در استیصال کامل قرار دارد. حرکت هایی که آمریکایی ها در عراق انجام می دهند، به جهت حرکت های مردمی و فشارهایی است که جبهه مقاومت به نیروهای آمریکایی در عراق وارد کرده و پایگاه های آمریکایی را مورد هدف قرارداده است.

امیر پوردستان تصریح کرد، اگر آمریکایی ها در عراق دست از  پاخطا کنند، پاسخ به آنها منحصر به جغرافیای عراق نخواهد شد و هر جا که منافع آمریکایی ها باشد ممکن است هدف قرار بگیرد.

بدیهی است که ایران در مقابل تهدید کنندگان با زبان تهدید سخن می گوید. ایران جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به تعبیر "محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران "جنگ افروزان را ادب خواهد کرد."

کلیدواژه