هیچ تفاوتی در پذیرش بیماران ایرانی و افغانستانی مبتلا به کرونا در بیمارستان ها وجود ندارد
(last modified 1399-01-19T08:06:35+00:00 )
حمل 19, 1399 12:36 Asia/Kabul

هیچ تفاوتی بین ایرانی ها و افغانستانی های مقیم ایران در پذیرش در بیمارستان ها در رابطه با بیماری کرونا وجود ندارد

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هیچ تفاوتی بین ایرانی ها و افغانستانی های مقیم ایران در پذیرش در بیمارستان ها در رابطه با بیماری کرونا وجود ندارد.

داکتر محمد جعفر صادقی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بسیاری از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران دارای بیمه می باشند و در صورت نیاز به حضور در بیمارستان بخش زیادی از هزینه های آن ها از طریق بیمه پرداخت می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه داکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دستور داده که پذیرش مهاجران افغانستانی مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها رایگان باشد قطعاً پذیرش آنان بصورت رایگان انجام می شود.

این مقام مسئول در حوزه بهداشت و درمان در مشهد عنوان کرد: در این شهر مراکز خدمات جامع سلامت داریم که تعدادی از پزشکان محترم افغانستانی در آنجا مشغول به کار هستند و تعدادی از همکاران محترم افغانستانی هم با حوزه بهداشت و درمان در ایران همکاری دارند و برای درمان مهاجرین کمک می کنند که جای تشکر و قدردانی دارد.

صادقی یادآور شد: در برخی مراکز هم قسمت عمده ای از مراجعین، مهاجرین افغانستانی هستند و پرسنلی هم که در این مراکز کار می کنند و مشغول به خدمت می باشند از هموطنان افغانستانی ما هستند.

وی تصریح کرد: مهاجرین افغانستانی در ایران در تمام مراکز بهداشتی و درمانی پذیرش می شوند اما برخی از این مراکز ویژه مهاجرین است و پرسنل آن ها هم از هموطنان افغانستانی ما بوده و مشغول ارایه خدمت به مردم می باشند.

 

کلیدواژه