تیم ثبات و همگرایی در حال نهایی سازی طرح خود برای خروج افغانستان از بن بست سیاسی
(last modified 1399-02-08T05:53:20+00:00 )
ثور 08, 1399 10:23 Asia/Kabul

تیم ثبات و همگرایی به رهبری آقای عبدالله در حال نهایی سازی طرح خود برای خروج افغانستان از بن بست سیاسی ناشی از جنجال های انتخاباتی است

سخنگوی عبدالله عبدالله گفت: تیم ثبات و همگرایی به رهبری آقای عبدالله در حال نهایی سازی طرح خود برای خروج افغانستان از بن بست سیاسی ناشی از جنجال های انتخاباتی است.

امید میثم در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: ما همواره به راه حل سیاسی و مذاکره برای حل تنش ها تاکید کرده ایم و اکنون هم باور ما این است که مشکل باید از طریق تفاهم حل شود.

وی افزود: نتایج منازعه برانگیز انتخابات، کشور را به سوی بحران پیش برده، در حال حاضر تیم ثبات و همگرایی روی یک طرح کار می کند و امیدواری زیادی هم در رابطه با آن وجود دارد و می خواهیم طرح را به هیات میانجی ارایه دهیم تا بر اساس آن شاهد ایجاد یک حکومت فراگیر و ملی باشیم. نظر ما این است که مسئله باید از طریق سیاسی حل شود و بر اساس توافق شاهد ختم بحران فعلی باشیم.

این عضو تیم ثبات و همگرایی در رابطه با انتشار برخی اخبار در مورد اختلافات بین اعضای ارشد تیم ثبات و همگرایی هم گفت: ممکن است در مورد چگونگی تعامل در درون تیم نظراتی مطرح باشد که طبیعی است. نظرات مطرح می شود، مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت یک دیدگاه واحد برای تعامل با ارگ خواهیم داشت.

میثم عنوان کرد: طرح تیم ثبات و همگرایی به احتمال زیاد تا پایان هفته ارایه می شود و این امیدواری وجود دارد که شاهد پیشرفت هایی در راستای حل تنش های سیاسی فعلی باشیم. در صورتی هم که حکومت توافقی ایجاد شود باید فرصت ها، مسئولیت ها و صلاحیت ها به صورت برابر در نظر گرفته شود به این معنی که انتخابات منتفی خواهد بود و به سوی حکومتی خواهیم رفت که بر اساس توافق و تفاهم ایجاد می شود.

سخنگوی عبدالله عبدالله اظهار کرد: البته ضمانت های اجرایی لازم هم باید برای اجرایی شدن توافقنامه وجود داشته باشد و این ضمانت ها می تواند در سطوح مختلف کشورهای همسایه، منطقه، جهان و سازمان های بین المللی مطرح باشد.

وی اضافه کرد: پس از بحران انتخاباتی ما شاهد موضع گیری های کشورهای همسایه، منطقه، جهان و سازمان های بین المللی بودیم، همه به تشکیل حکومت فراگیر تاکید و تلاش کرده اند که افغانستان به سوی تنش و جنگ پیش نرود، بحران مدیریت شود و یک حکومت فراگیر و همه شمول تشکیل شود که بتواند تمام طرف ها و از جمله دو تیم پیشتاز انتخاباتی یعنی ثبات و همگرایی و دولت ساز را در بر بگیرد.

 

کلیدواژه