ثور 21, 1399 10:36 Asia/Kabul

با توجه به شناختی که از طالبان وجود دارد، انهدام پایه های برق اطراف کابل قطعاً کار این گروه است

کارشناس سیاسی افغان گفت: با توجه به شناختی که از طالبان وجود دارد، انهدام پایه های برق اطراف کابل قطعاً کار این گروه است.

غلام قادر سکندری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته طالبان در ولایت پروان که در نزدیکی کابل موقعیت دارد و رفت و آمد هم در مسیر آن زیاد است چند پایه برق را منهدم کرده اند، اظهار داشت: با انهدام این پایه ها، برق کابل برای چند روز قطع شده که این موضوع تاثیرات منفی اقتصادی دارد، از لحاظ اجتماعی نیز مردم دچار مشکلات بسیار جدی می شوند و از لحاظ امنیتی هم یک تهدید به حساب می آید زیرا جرم و جنایت در شهر تاریک بیشتر انجام می شود.

وی افزود: به نظر می رسد که این اقدامات بصورت هدفمند انجام شده و طالبان به دنبال آن هستند که با قطع برق افکار عمومی را علیه مردم تحریک کنند، آنان علاوه بر قطع پایه های برق تهاجم خود را به مناطق مختلف افغانستان مخصوصا مناطق شیعه نشین شدت بخشیده اند.

سکندری تاکید کرد: تخریب پایه های برق و قطع برق کابل قطعا کار طالبان است و این فقط نوع نگاه این گروه است که می خواهد دولت را تحت فشار قرار دهد، مردم را در تنگنا بگذارد و زندگی را برای مردم تلخ کند.

به گفته این کارشناس سیاسی این اقدامات طالبان تنفر مردم نسبت به آنان را بیشتر کرده، مردم فکر می کردند که طالبان مخالف امریکا و دیگر خارجی ها هستند و با خروج نیروهای امریکایی و توافق طالبان و امریکا اوضاع بهبود پیدا می کند اما اکنون طالبان مردم را علیه حکومت تحریک می کنند و جنگ های خود را در مناطق مختلف هم تشدید کرده اند.

سکندری در مورد گفت و گوهای تیم های تحت رهبری اشرف غنی و عبدالله عبدالله هم گفت: امیدواری در این زمینه زیاد است، توافق در کلیات نهایی شده اما روی نحوه اجرا بحث جریان دارد و به نظر می رسد که به زودی به توافق نهایی دست خواهند یافت.

وی در رابطه با وجود اختلافات میان اعضای ارشد تیم عبدالله در مورد این توافق گفت: ممکن است تعدادی از اعضای این تیم که از توافق راضی نیستند، از تیم خارج شوند اما افراد اصلی آن باقی خواهند ماند که احتمالاً به توافق پایبند بوده و بحث صلح با طالبان را هم پیگیری خواهند کرد.

 

کلیدواژه