توصیه های رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان ؛تبیین واقعیت های امیدآفرین کشور در مقابله با استکبار
(last modified 1399-02-29T09:14:35+00:00 )
ثور 29, 1399 13:44 Asia/Kabul
  • توصیه های رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان ؛تبیین واقعیت های امیدآفرین کشور در مقابله با استکبار
    توصیه های رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان ؛تبیین واقعیت های امیدآفرین کشور در مقابله با استکبار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز یکشنبه درنشستی تصویری با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکلهای دانشگاهی، با اشاره به واقعیت های امیدآفرین کشور در مقابله با جبهه ظلم و کفر و استکبار، جوانان و دانشجویان را به برافراشته نگه داشتن پرچم حقیقی آرمانخواهی و مطالبه گری فراخواندند .

ایشان در نگاهی کلی به موقعیت کشور خاطرنشان کردند: واقعیت این است که امروز در مقابل ایران یک جبهه وسیع و عظیم ظلم و کفر و استکبار وجود دارد که در تلاش است با هر وسیله و ترفند و امکانات، نظام اسلامی را وادار به عقب نشینی و تسلیم کند که اگر این هدف محقق شود، برای آینده کشور بسیار گران تمام خواهد شد که البته به فضل الهی و هوشیاری و ایستادگی مردم، جبهه استکبار در این هدف ناکام خواهد ماند.دشمنان ملت ایران با محاسبات غلط خود براین باورند که  تنها راه  ضربه زدن به آرمان های انقلاب ، تضعیف روحیه و گرفتن اعتماد به نفس از ملت ایران بویژه جوانان است  .

امریکا در این زمینه  دو سناریو را طراحی کرده است :

سناریوی نخست ؛ انحراف افکار عمومی از  نقش امریکا در ایجاد بحران و جنگ در منطقه ، با اتهام زدن به ایران در قالب جریان ایران هراسی است  .

سناریوی  دوم : زیر سئوال بردن ارزش های انقلاب وضربه زدن به قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در مقابله با جبهه استکبار است .

رهبر انقلاب در تبیین این موضوع ؛هدف اصلی دشمنان از مقابله با ملت ایران را جلوگیری از ایجاد یک الگوی جذاب برای ملتها دانستند .

واقعیت این است که در چهل ویکسال گذشته امریکایی ها همواره نسبت به توانمندی ملت ایران محاسبات  غلطی  داشته‌اند و به همین علت نتیجه نگرفته‌اند .این در حالیست که  ماهیت واقعی امریکا برای مردم ایران  و ملت های منطقه و جهان با هر رویدادی آشکارتر و نفرت از امریکایی بیشتر شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از سخنانشان در بیان این نکته گفتند: با وجود هزینه‌های سنگینی که آمریکایی‌ها در طول سالهای متمادی برای تزیین و القای چهره‌ای جذاب از خود انجام داده‌اند، امروز کشور و نظام آمریکا در بخش مهمی از دنیا منفورند.

ایشان بخشی از نفرت کنونی از آمریکا را ناشی از رفتار مسئولان فعلی آن از جمله رئیس ‌جمهور و وزیر خارجه کم‌مایه، پرحرف، بی‌منطق و مهمل‌ گوی این رژیم دانستند وخاطرنشان کردند: البته علت نفرت از آمریکا فقط این مسئله نیست بلکه به عملکرد بلندمدت آمریکا از جمله کشتار، جنایت، بی‌عدالتی، تروریست‌ پروری، کمک به دولتهای مستبد و بدنام، حمایت بی‌دریغ از ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی و اخیراً مدیریت افتضاح در قضیه کرونا برمی گردد. 

امریکا از سال 2001 تا کنون به بهانه مبارزه با القاعده ؛یعنی همان گروه تروریستی که به اذعان ترامپ و کلینتون ؛ امریکا آنرا بوجود آورد ؛ منطقه را گرفتار نا امنی و تروریسم لجام گسیخته کرد که از درون آن داعش و ده ها گروه تروریستی دیگر بوجود آمدند.امروز هم  آمریکایی‌ها صریحاً می‌گویند در سوریه نیروی نظامی پیاده کردیم چون آنجا نفت وجود دارد. 

با تاکید برهمین واقعیت ها است که  رهبرمعظم انقلاب  تصریح کردند؛ امریکایی ها نه در عراق ،نه در سوریه ماندنی نیستند و قطعاً باید از آنجا خارج شوند و بدون تردید اخراج خواهند شد.طبیعی است که  نفرت از امریکا  یک واقعیت است وامریکا نمی تواند انرا نادیده بگیرد .ایران اما در نقطه مقابل جبهه استکبار با حفظ همه ارزشهای انقلابی رشد کرده وبا تکیه بر نیروهای جوان و خلاق و انقلابی که ازعناصر مهم تشکیل دهنده آینده پر افتخار نظام جمهوری  ایران است ؛به اهداف خود دست یافته است.

کلیدواژه