به زنان نخبه و فعال در افغانستان هیچگاه فرصت داده نشده که توانایی های خود را به نمایش بگذارند
(last modified 1399-03-11T09:36:39+00:00 )
جوزا 11, 1399 14:06 Asia/Kabul

نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان گفت: ما زنان نخبه و فعال در افغانستان زیاد داریم که متاسفانه هیچگاه به آنان فرصت داده نشده است که توانایی های خود را به نمایش بگذارند

 

نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان گفت: ما زنان نخبه و فعال در افغانستان زیاد داریم که متاسفانه هیچگاه به آنان فرصت داده نشده است که توانایی های خود را به نمایش بگذارند

فوزیه حمیدی نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان، در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد سخنان اخیر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان مبنی بر حضور فعال زنان در ترکیب این شورا گفت: ای کاش این سخنان عملی شود و فقط در زبان جاری نشود، چون در صحنه عمل آنگونه که شایسته زنان است سهم و حضور آنان در صحنه های سیاسی و اجتماعی در نظر گرفته نمی شود.

این فعال حقوق زنان تصریح کرد: حضور زنان در تمام ادارات و وزارت خانه های افغانستان بخصوص در اداره ریاست جمهوری جنبه نمایشی دارد و در محافل رسمی و در دعوت از زنان کسی حضور آنها را جدی تلقی نمی کند.

وی ادامه داد: هیچ قانونی را تا کنون در مورد زنان افغانستان مسئولان اجرایی نکردند و اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان باید به این پرسش پاسخ دهد که چرا سهم مساوی زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی در نظر گرفته نمی شود.

این عضو مجلس نمایندگان افغانستان تصریح کرد: ما زنان نخبه و فعال در افغانستان زیاد داریم که متاسفانه هیچگاه به آنان فرصت داده نشده است که توانایی های خود را نشان دهند.

حمیدی خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط جامعه افغانستان زنان می توانند در بیشتر عرصه ها از حقوق زنان دفاع کنند و اگر به آنان فرصت داده شود می توانند در کنار مردان، برای جامعه خود خدمات خوبی را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: در افغانستان همیشه این مردان بوده اند که برای زنان تصمیم گرفته اند و حقوق زنان همیشه نادیده گرفته شده است و باید زنان بتوانند در تمام نهاد ها و مراکز حضور فعال داشته باشند و این فرصت برای آنان داده شود تا طرح ها و ایده های خود را مطرح کنند.