جوزا 18, 1399 14:52 Asia/Kabul

طرح آموزش از راه دور یا "بدیل خدمات آموزشی" به‌صورت آنلاین ازطریق مکاتب دولتی و خصوصی در رخصتی‌های سه ماهه مکاتب همچنان ادامه دارد

سخن‌گوی وزارت معارف اعلام کرد: طرح آموزش از راه دور یا "بدیل خدمات آموزشی" به‌صورت آنلاین ازطریق مکاتب دولتی و خصوصی در رخصتی‌های سه ماهه مکاتب همچنان ادامه دارد.

نوریه نزهت نجرابی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو دری درمورد تعطیلی سه ماهه مکاتب و مراکز آموزشی افغانستان اظهار داشت: هفتاد درصد مراکز آموزشی خصوصی در دوره قرنطین فعالیت دارند و برنامه‌های درسی به‌صورت آنلاین و تکثیر در فلش و سی‌دی انجام می‌شود.

وی با بیان کرد: مسئولین وزارت معارف دیروز با نمایندگان مکاتب خصوصی کابل دیدار داشت و قرار شد به مکاتب خصوصی مجوز آنلاین تدریس داده شود.  

سخن‌گوی وزارت معارف گفت: دانش‌آموزانی که خانواده‌های‌شان مشکلات مالی و اقتصادی دارند، می‌توانند شهریه خود را به صورت قرضه یا اقساط پرداخت کنند و یا از مکاتب تخفیف و تعجیل بگیرند.

نزهت نجرابی افزود: دانش‌آموزان مکاتب دولتی و خصوصی که از امکانات لازم برخوردارند و برنامه‌های آموزشی را تعقیب می‌کنند می‌توانند در امتحانات سالانه شرکت کنند.

وی بیان داشت: کمیته فنی وزارت معارف درمورد تجمعات محدود ده نفری در مکاتب خصوصی و دولتی کار می‌کند و این کمیته روز گذشته در اولین جلسه خود با وزارت صحت عامه برای ضد عفونی و سایر تدابیر صحی مکاتب دولتی و خصوصی به توافق رسیده است.

سخن‌گوی وزارت معارف همچنین از طرح آموزش از راه دور یا "بدیل خدمات آموزشی" خبر داد که برای تصویب به کابینه افغانستان فرستاده شده که قرضه‌های بلندمدت برای مکاتب خصوصی هم شامل آن می‌شود.  

 

کلیدواژه