دریافت 17 میلیارد افغانی قرضه از صندوق بین‌المللی پول جفای بزرگ به نسل آینده افغانستان است
(last modified 1399-04-03T09:34:13+00:00 )
سرطان 03, 1399 14:04 Asia/Kabul

گرفتن قرضه از صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با ویروس کرونا ظلم و جفا به نسل آینده این کشور می‌باشد و به همین دلیل این طرح در مجلس نمایندگان با اکثریت مطلق آراء رد شد ولی در مجلس سنا و هیئت مشترک دو مجلس مورد تصویب قرار گرفت

عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: گرفتن قرضه از صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با ویروس کرونا ظلم و جفا به نسل آینده این کشور می‌باشد و به همین دلیل این طرح در مجلس نمایندگان با اکثریت مطلق آراء رد شد ولی در مجلس سنا و هیئت مشترک دو مجلس مورد تصویب قرار گرفت.

سید مقتدا میران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو دری درمورد دریافت قرضه از صندوق بین‌المللی پول در جهت مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان اظهار داشت: این قرضه برخی مزایا دارد، اما فساد گسترده مالی در امور مبارزه با ویروس کرونا  مانع از آن شد که نمایندگان مجلس افغانستان قرضه از صندوق بین‌المللی پول را تصویب کنند.

نماینده مردم قندهار در مجلس نمایندگان با انتقاد از حکومت درمورد نبود شفافیت و حسابدهی مشخص در امر مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد: درکنار کمک‌های جامعه جهانی به بیماران کووید 19 در افغانستان، شش میلیارد افغانی از بودجه دولت هم در مبارزه با این ویروس مهلک به مصرف رسیده است.

وی با تاکید براین‌که حکومت باوجود این هزینه‌ها چهار و نیم کیلو گندم و نان خشک به مردم کمک کرده، گفت: شش میلیارد افغانی در توزیع نان به مصرف رسیده و در قسمت خرید اجناس ارقام سرسام‌آور و چند برابر ثبت شده است.

میران اضافه کرد: مجلس نمایندگان با قرضه مشکل ندارد اما با نحوه مصرف آن مشکل دارد و حکومت افغانستان در قبال مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا ضعیف عمل کرده و مجلس سنا که اکثریت‌شان همراه با حکومت می‌باشد پیشنهاد قرضه از جانب صندوق بین‌المللی پول را تصویب کرده است.

وی افزود: کمیسیون مشترک دو مجلس هم پیشنهاد قرضه را تصویب کرده و امیدواریم حکومت بتواند از این فرصت پیش آمده به درستی استفاده کند و نسل‌های آینده را با مشکل مواجه نکند.

 

کلیدواژه