اسد 05, 1399 08:19 Asia/Kabul
  •  سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد

امروز (یکشنبه)، سالروز رویارویی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات غرور آفرین مرصاد با گروهک تروریستی منافقین در مرزهای غربی ایران است.

عملیات مرصاد 5 اسد 1367 به منظور مقابله با حمله گروهک تروریستی منافقین که ازسوی رژیم صدام حمایت می شدند، در استان کرمانشاه، غرب ایران آغاز شد.
دو روز قبل از عملیات مرصاد، منافقین که نیروهای خود را در مرز ایران و عراق گردآوری کرده و توسط رژیم سابق عراق با سلاحهای سنگین و نیمه سنگین مجهز شده بودند، تجاوز به خاک ایران را آغاز کردند.
سران منافقین تصور می کردند که نیروهای این گروهک بدون برخورد با مانع مهمی از جاده های اصلی ایران عبور خواهند کرد و در مدت کوتاهی به تهران خواهند رسید و پایتخت ایران را به تصرف درخواهند آورد.
اما نیروهای ایران در عملیات مرصاد تعداد زیادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین را در تنگه پاتاق (مرصاد) غرب ایران، محاصره کردند و پس از سه روز درگیری در نهایت پیروز شدند.
واژه عربی "مرصاد" به معنی کمین است؛ این نام بخاطر کمین برنامه ریزی شده‌ای که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران انجام داده بودند برای این عملیات در نظر گرفته‌شده بود.
در عملیات مرصاد بیش از چهار هزار و 800 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین کشته و زخمی شدند که البته در میان کشته شدگان و اسیران تعداد زیادی از اعضای ارشد این گروهک نیز وجود داشت.

 

کلیدواژه