دیدگاه رهبری؛ تحریم‌های آمریکا جنایت ضد ملت ایران
(last modified Fri, 31 Jul 2020 10:39:32 GMT )
اسد 10, 1399 15:09 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری؛ تحریم‌های آمریکا جنایت ضد ملت ایران

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحریم‌های آمریکا را جنایت ضد ملت ایران دانستند و بر ایستادگی در برابر این دشمن تاکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز جمعه به مناسبت عید سعید قربان در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم ایران، در تشریح اهداف تحریم‌های آمریکا ضد ایران، تصریح کردند: تحریم‌های آمریکا در ظاهر ضد نظام جمهوری اسلامی است اما در حقیقت علیه ملت ایران و یک جنایت است.

آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی خود را با ملت ایران شروع کرد و در 4 دهه گذشته به هر روشی این دشمنی را ادامه داده است. تحریم، جنگ، حمایت از گروهک‌های تروریستی و سیاست فشار حداکثری چارچوب دشمنی آمریکا با ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

دولت‌های مختلف در آمریکا، ملت ایران را تحت تحریم‌های مختلف قرار داده‌اند و دولت کنونی آمریکا نیز شدیدترین تحریم‌ها را ضد ملت ایران در بخش‌های اقتصادی، بهداشتی و دارویی اعمال کرده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا حتی در بحبوحه مبارزه ایران با ویروس بدون‌مرز کرونا، صادرات دارو و دیگر اقلام پزشکی و بهداشتی به ایران تحریم کرد و اوج خصومت و دشمنی خود را با ملت ایران به نمایش گذاشت.

دولت کنونی و حاکم در آمریکا سیاست "فشارحداکثری" در برابر ملت ایران به کار گرفت اما این سیاست امروز به اذعان خود آمریکایی‌ها با شکست روبه‌رو شده است. در همین زمینه، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اخیرا نوشت: سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران شکست خورده است و نتوانست تهران را به میز مذاکره بکشاند.

آمریکایی‌ها درچارچوب تحریم‌ چند هدف دارند که در هدف کوتاه‌مدت با واژه‌سازی "تابستان داغ" کوشیدند ملت ایران را در برابر دولت و حکومت قرار دهند، در هدف میان مدت، تلاش کردند مانع پیشرف کشور شوند و در هدف بلند‌مدت هم روی ورشستگی اقتصادی ایران تمرکز دارند. هر سه هدف آمریکایی‌ها اما با هوشیاری ملت ایران، اتکاء به دانش بومی و تقویت اقتصاد ملی و جداسازی آن از نفت، با شکست رو‌به‌رو شده است.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: تولید جت آموزشی و قطعات حساس و ظریف، راه اندازی چند هزار شرکت دانش‌بنیان، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدامات بزرگ در میدان پارس‌جنوبی و تولیدات شگفت انگیز دفاعی، همه در دوران تحریم انجام شده است.  

این اقدامات ملی در بخش‌های مختلف از جمله تقویت توان دفاعی، تقویت توان علمی با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مناسب بودن زیرساخت‌های بهداشتی ایران در اوج بیماری کرونا، نشان می‌دهد، تنها راه در برابر تحریم‌های ظالمانه و اقتصادی آمریکا ایستادگی در برابر این رژیم است.

درهمین چارچوب، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال مهم که آیا تحریم‌ها قابل علاج است؟ تاکید کردند: تحریم‌ها قطعاً قابل علاج است اما علاج آن، عقب نشینی و کوتاه آمدن مقابل آمریکا نیست، زیرا عقب‌نشینی سبب پیشروی متجاوز می‌شود.

کلیدواژه