اسد 11, 1399 11:39 Asia/Kabul

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام حج امسال حاوی نکات مهمی به ویژه در رابطه با آگاهی و بیداری ملت ها و نسل جوان بود

کارشناس و روزنامه نگار افغان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام حج امسال حاوی نکات مهمی به ویژه در رابطه با آگاهی و بیداری ملت ها و نسل جوان بود.

سید احمد موسوی مبلغ در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: یک بخش از پیام رهبری در مورد پیش بینی ایشان از وضعیت کشورهای استکباری و استعماری است، حضرت آیت الله خامنه ای افول تفکر لیبرالیسم را پیش بینی کردند همانگونه که سال های قبل هم این پیش بینی را داشتند اما امروز نشانه های این افول را در سطح جهان و از جمله در امریکا به عنوان مرکز این تفکر به وضوح مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: اعتراضاتی که در کشورهای مختلف نسبت به عملکردهای غلط و غیر انسانی این تفکر روی می دهد نشان دهنده خستگی مردم از آن است. آنچه امروز در امریکا روی می دهد و اعتراضات بزرگ ضد نژادپرستی در شهرهای مختلف این کشور، نشان می دهد که افول این تفکر آغاز شده است.

مدیر مسئول خبرگزاری اطلس عنوان کرد: نکته دیگر در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر بیداری نسل جوان بود، امروز سنگینی تمام اتفاقات و تحولاتی که در دنیا رخ می دهد بر دوش جوانان است، جوانانی که به دنبال ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در مناسبات جهانی و آزادی و برابری هستند، نسل امروز بیدار است و به کرامت انسانی و آزادی و تساوی می اندیشد.

به گفته مبلغ از نسل گذشته ای که در تفکرات لیبرالیستی مسخ شده نسل جدیدی در حال شکل گیری است که به دنبال مفاهیم جدیدی است، این بیداری هم در کشورهای اسلامی در حال روی دادن است و هم در کشورهای غیر اسلامی که این وضعیت روزهای اوج خود را سپری می کند و رهبر معظم انقلاب این وضعیت را هم از قبل پیش بینی کرده بودند.

وی افزود: نکته دیگر پیام رهبر معظم انقلاب تاکید بر آگاهی و هوشیاری مسلمانان و ملت های آزادیخواه جهان بود و اینکه جبهه امپریالیسم تمام تلاش خود را می کند که معادلات جهانی را کنترل کند که بر هم زدن معادلات آن نیازمند آگاهی ملت ها است.

موسوی مبلغ اظهار کرد: نکته مهم دیگر در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیرات حضور امریکا در غرب آسیا بود. حضور امریکا و کشورهای غربی در تمام جهان آفت داشته و در غرب آسیا به دلیل اهمیت این منطقه این آفت بیشتر بوده است. ثروت منطقه از سوی امریکا و غرب غارت می شود و فشار جانی و مالی آن بر دوش کشورهای منطقه است، مردم منطقه هم به این نتیجه رسیده اند و نگاه منفی نسبت به حضور امریکا دارند.

این کارشناس سیاسی یادآور شد در افغانستان هم مردم، امریکا را به عنوان یک اشغالگر و منافق می دانند که فقط به خاطر تامین منافع خودش وارد این کشور شده و هیچ ارزشی برای جان، مال، ناموس و آینده مردم قائل نیست.

وی اضافه کرد: اکنون زمان آن رسیده که تغییراتی در دیدگاه های حاکمان منطقه هم به وجود آید، با توجه به شرایط موجود این مورد هم چندان دور از ذهن نیست.

 

کلیدواژه