افغانستان در گروه سوم قرعه‌کشی مقدماتی «جام ملت‌های آسیا» قرار گرفت
(last modified 1395-07-24T07:42:47+00:00 )
میزان 24, 1395 12:12 Asia/Kabul
  • افغانستان در گروه سوم قرعه‌کشی مقدماتی «جام ملت‌های آسیا» قرار گرفت

گروه‌بندی مرحله دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا مشخص شد و افغانستان به عنوان تیم دوم در گروه سوم قرعه‌کشی مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گروه‌بندی مرحله دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا مشخص شد و افغانستان به عنوان تیم دوم در گروه سوم قرعه‌کشی مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

جایگاه تیم‌ها به اساس رده بندی فیفا اعلام می شود به این شرح است:

گروه اول: قرقیزستان، اردن، ترکمنستان، فلسطین، بحرین، فیلیپین

گروه دوم: کره شمالی، عمان، یمن، ویتنام، هند، هونگ کونگ

گروه سوم: تاجیکستان، افغانستان، لبنان، میانمار، مالدیو، تایوان

گروه چهارم: مالزی، کویت، سنگاپور، کاملوج، بوتان، گوام

در حال حاضر هنگ‌کنگ و تاجیکستان هم امتیاز هستند و هنوز معلوم نیست کدام یک در گروه دوم و کدام یک در گروه سوم قرار خواهند گرفت.

فدراسیون کویت هم تعلیق شده است و اگر تا زمان قرعه‌کشی هم چنان محروم باشد، یکی از گروه‌ها تنها سه تیم خواهد داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز اعلام نکرده است چه زمانی قرعه کشی مرحله دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا را انجام خواهد داد، ولی برای افغانستان بهتر است قرعه کشی به اساس رده بندی جدید انجام نشود.

اگر قرعه کشی یک ماه بعد انجام شود، احتمال دارد افغانستان با پیروزی یا تساوی مقابل تاجیکستان، امتیاز بهتری بگیرد و راهی گروه دوم شود، هر چند این احتمال قوی نیست.

 تیم‌هایی که به مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی راه یافته اند به صورت اتوماتیک به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیای ٢٠١٩ امارات هم صعود کرده اند و تیم هایی که در مرحله پیش مقدماتی موفق به حضور درجمع ١٢ تیم نشده‌اند باید در این رقابت‌هایی که در بالا خواندید، شرکت کنند.

کلیدواژه