هدف دولت ترامپ از پیگیری مسئله صلح افغانستان، یافتن دستاورد برای تبلیغات انتخاباتی است
(last modified 1399-06-02T09:29:02+00:00 )
سنبله 02, 1399 13:59 Asia/Kabul

هدف اصلی دولت امریکا به ریاست دونالد ترامپ از پیگیری مسئله صلح افغانستان، یافتن دستاورد برای بحث های تبلیغاتی و انتخاباتی است

کارشناس سیاسی افغان گفت: هدف اصلی دولت امریکا به ریاست دونالد ترامپ از پیگیری مسئله صلح افغانستان، یافتن دستاورد برای بحث های تبلیغاتی و انتخاباتی است.

دکتر عبدالطیف نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در امور صلح افغانستان که خواستار آغاز مذاکرات حکومت افغانستان و طالبان شده از یکسو و اظهارات

لورل میلر نماینده پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان مبنی بر اینکه امریکا به حکومت فعلی افغانستان وفادار نیست، عنوان کرد: دولت امریکا فقط به دنبال دستاورد در افغانستان و استفاده از آن در انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: امریکایی ها تلاش می کنند که تا زمان رسیدن انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور مذاکرات بین حکومت افغانستان و طالبان آغاز شود و گام هایی در این رابطه برداشته شود تا بخشی از سربازان امریکایی از افغانستان خارج شوند و ترامپ بتواند از این مسئله به نفع خود در فضای انتخاباتی امریکا استفاده کند. تاکید خلیلزاد نماینده امریکا در امور صلح افغانستان بر آغاز سریع روند مذاکرات حکومت افغانستان و طالبان هم به همین دلیل است.

نظری یادآور شد در صورتی که در روند صلح افغانستان پیشرفتی صورت نگیرد رقیب دونالد ترامپ در انتخابات می تواند بر ترامپ فایق شود.

به گفته این کارشناس افغان با توجه به اینکه دولت ترامپ در موضوع ایران و کره شمالی به توفیقی دست نیافت و مذاکراتی صورت نگرفت تنها موضوعی که می تواند برای ترامپ به عنوان یک برگ برنده در فضای انتخاباتی مورد توجه قرار بگیرد موضوع صلح افغانستان است. صحبت های لورل میلر نماینده ویژه پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان هم از همین منظر قابل ارزیابی است.

 

کلیدواژه