رسانه های غربی به بهانه آزادی بیان در صدد قداست زدایی از دین هستند
(last modified 1399-06-19T09:36:22+00:00 )
سنبله 19, 1399 14:06 Asia/Kabul

رسانه های غربی به بهانه آزادی بیان در صدد اشاعه اندیشه سکولاریزم و قداست زدایی از دین هستند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: رسانه های غربی به بهانه آزادی بیان در صدد اشاعه اندیشه سکولاریزم و قداست زدایی از دین هستند.

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به بازنشر کاریکاتور اهانت آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) توسط نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" اظهار داشت: رسانه های غربی بر اساس اندیشه سکولاریزم عمل می کنند، سکولاریزم غربی اندیشه ای در ضدیت با دین و غیر دینی کردن مسایل و قداست زدایی از دین است.

وی افزود: این رسانه ها همچنان به بهانه آزادی بیان غیر مسئولانه عمل می کنند و در قبال اعمال و گفتار خود پاسخگو هم نیستند. اینگونه اهانت ها به مقدسات از سوی غربی ها پستی آنان و دشمنی شان با دین را به نمایش می گذارد.

این کارشناس افغان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکومیت این اقدام نشریه فرانسوی و هشدار در این زمینه، عنوان کرد: در جهان اسلام پیامبر گرامی اسلام (ص) از قداست برخوردار است و دیگر انبیاء عظام هم جزء مقدسات تلقی می شوند. از آنجایی که الگوی دینی سازی سیاست از سوی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری می شده که نقطه مقابل سکولاریزم است، در رابطه با اینگونه اقدامات ضد دینی حساس هستند و هشدار می دهند.

به گفته عصمت اللهی این هشدار به معنای آن است که اقدامات غربی ها به ویژه امریکا در نقاط مختلف جهان اسلام افکار عمومی را علیه آنان بسیج کرده و این اقدامات اهانت آمیز به منظور منحرف کردن افکار عمومی است. امروز تنها امید مسلمانان جهان به موضع گیری های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و پیام ایشان در جهان اسلام بسیار تاثیرگذار است.         

این کارشناس سیاسی-فرهنگی اظهار کرد: در فرهنگ و احکام اسلامی هیچ کس حق ندارد به پیامبران الهی اهانت کند و اقدامات اینگونه نشریه ها پیامدهای ناگواری برای آن ها دارد، با این اقدامات قلوب مسلمانان جریحه دار می شود اما نتیجه عزت و اقتدار بیشتر اسلام است.

وی اضافه کرد: در حالی که برخی گمان می کنند غربی ها و سردمداران آن ها به فکر دوستی و همکاری با مسلمانان هستند، اقدامات این نشریه های غربی نشان می دهد که آنان با دین و اسلام ضدیت دارند. دولت های برخی کشورهای اسلامی مانند امارات هم که با غربی ها و رژیم صهیونیستی تفاهم می کنند و با آن ها همسو هستند باید از این مسئله درس بگیرند و بدانند که آن ها در نقطه مقابل مسلمانان عمل می کنند.

 

کلیدواژه