سنبله 31, 1399 09:07 Asia/Kabul
  • آغاز هفته دفاع مقدس در ایران اسلامی
    آغاز هفته دفاع مقدس در ایران اسلامی

امروز (دوشنبه) 21 سپتامبر 2020 مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 سنبله سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.
31 سنبله در تقویم مناسبتهای ایران آغاز هفته دفاع مقدس است؛ در این یک هفته، مراسم مختلفی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس از طریق ارتباط تصویری سخنرانی خواهند کرد.
رژیم بعث عراق 40 سال پیش با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران با کمک همه‌جانبه استکبار جهانی، جنگی تمام‌عیار را به ایران اسلامی تحمیل کرد که هشت سال طول کشید.
ارتش رژیم بعث صدام در مدت هشت سال جنگ با ایران اسلامی از حمایت‌های همه‌جانبه قدرتهای استکباری و کمک فراوان کشورهای عربی منطقه خلیج فارس برخوردار بود و ماشین جنگی او در خدمت اهداف بیگانگان در منطقه قرار گرفت.
تجربه دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد با وجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، میتوان با عزم راسخ و توکل بر خداوند متعال، در برابر زورگویی قدرتهای جهانی ایستاد.

کلیدواژه