روابط میان شهرداری تهران و کابل در بخش های مختلف گسترش خواهد یافت
(last modified 1399-07-05T10:28:31+00:00 )
میزان 05, 1399 14:58 Asia/Kabul

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: به نمایندگی شهرداری تهران با مسئولان ارشد شهرداری کابل، هرات، مزار شریف نشست های بسیار خوبی داشتیم و در بخش های خدمات شهری و حمل و نقل، جلسات بسیار خوبی برگزار شد و به زودی سطح روابط همکاری ها، و تفاهم نامه به سطح خواهرخواندگی دو کلان شهر تهران و کابل گسترش خواهد یافت.

زهیر صباغ‌ پور آذریان، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران که در نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و افغانستان در کابل شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد حضور شهردای تهران در این نمایشگاه گفت: دو کشور ایران و افغانستان تاریخ و فرهنگ مشترک دارند و ما می توانیم با استفاده از این ظرفیت ها در تمام زمینه ها ارتباطات خود را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: به نمایندگی شهرداری تهران با مسئولان ارشد شهرداری کابل، هرات، مزار شریف نشست های بسیار خوبی داشتیم و در بخش های تخصصی حوزه های خدمات شهری و حمل و نقل، جلسات بسیار خوبی برگزار شد که در آینده نزدیک کارهای اجرایی در این زمینه عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران افزود: مدتی قبل میان شهردار تهران و شهردار کابل، تلفنی صحبت های صورت گرفت که قرار شد پس از آن فعالیت های مختلفی انجام شود و سطح روابط همکاری ها، و تفاهم نامه به سطح خواهرخواندگی دو کلان شهر تهران و کابل ارتقاع یابد که ما در کابل این موضوع را دنبال وبررسی خواهیم کرد.

صباغ پور افزود: ما درشهرداری تهران تجریباتی را داریم که انتقال این تجربیات از تهران به کابل میسر می باشد و در همکاری های آینده آن را منتقل خواهیم کرد؛ شهروندان کابل شایسته داشتن یک زندگی خوب و بهترین خدمات با استاندارد های بین المللی هستند که ماهم در جهت، رفا شهروندان کابل تلاش خواهیم کرد.

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران خاطر نشان کرد: زبان و فرهنگ مردم ایران و افغانستان به عنوان بهترین میراث مشترک می تواند در جهت نزدیکی دو ملت موثر باشد و ما می توانیم در حوزه های فرهنگی و در بخش های مختلف فعالیت های مشترکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک تهران میزبان تعدادی از شهرداران کلان شهرهای افغانستان خواهد بود و ما تجریبات خود را در اختیار آن ها قرار خواهیم داد.

صباغ پور در مورد حضور بخش های مختلف شهرداری تهران در این نمایشگاه گفت: از چند مجموعه اصلی خدمات شهری تهران، حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت پسماند و همچنین سازمان حمل و نقل، شرکت ها و پیمان کاران و مجموعه هایی که به شهرداری تهران خدمات ارائه می دهند در این نمایشگاه شرکت و توانمندی های خود را ارائه دادند و با مسئولان شهرداری کابل و دیگر بخش های خدمات شهری ارتباطات خوبی برقرار کردند.

وی در مورد استقبال مردم کابل از مهمانان ایرانی گفت: کابل را یک شهر امن با مردم صبور و به شدت مهمان نواز دیدم که زندگی اجتماعی خیلی نزدیکی با هم دارند و ارتباطات انسانی میان آن ها به شدت جاری است و این در دنیای که انسان ها به واسطه رشد فضای مجازی از هم دورند بسیار جالب توجه است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران یادآور شد: چیزی که برای من بسیار جذاب بود امیدی است که در دل شهروندان کابل وجود دارد و آن ها نسبت به آینده افغانستان بسیار امیدوارند.

کلیدواژه