اقدامات ضدایرانی آمریکا بی‌پاسخ نمی ماند.
(last modified 1399-08-03T09:15:56+00:00 )
عقرب 03, 1399 13:45 Asia/Kabul
  • اقدامات ضدایرانی آمریکا بی‌پاسخ نمی ماند.
    اقدامات ضدایرانی آمریکا بی‌پاسخ نمی ماند.

اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و هیات همراه وی از مظاهر بارز تروریسم دولتی است و وزارت امور خارجه ایران نیز به شدت پیگیر این موضوع  در مجامع و نهادهای بین المللی است.  

درهمین ارتباط؛ وزارت امور خارجه ایران  روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، "«ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد، «استیو فاگین»معاون سفیر و«راب والر»سرکنسول آمریکا در اربیل عراق تحریم شدند واز روزجمعه مشمول تبعات و الزامات مندرج در «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» خواهند بود و تمامی نهادهای ذی صلاح ایران طبق قانون اقدامات مقتضی جهت اثربخشی در این خصوص را اتخاذ می کنند."

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده  فرمانده نیروی قدس سپاه قدس که ژانویه گذشته به دعوت رسمی دولت  عراق  به این کشورسفر کرده بود  مورد هدف عملیات نظامی تروریستی دولت امریکا  قرار گرفت. این اقدام  تروریستی  با دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا وبا حملات پهپادی صورت گرفت.

جمهوری اسلامی ایران، ضمن آنکه از حق اقدام متقابل علیه دولت آمریکا برخورداراست حق دارد از همه حقوق خود براساس اصول و موازین بین‌الملل برای اتخاذ اقدامات لازم و مقتضی در استیفای حق ذاتی دفاع مشروع خود طبق ماده 51 منشور ملل متحد استفاده کند. ایران همچنین می تواند در راستای احقاق حقوق خود، اقدام تروریستی اخیر امریکا را به مراجع ذیصلاح بین المللی به ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر ارجاع دهد. 
عملیات  تروریستی آمریکا در خاک عراق تجاوز به تمامیت ارضی این کشور محسوب می‌شود و مطابق مواد 1 و 2 طرح مسئولیت بین‌المللی این دولت در سال 2001، از این بابت مسئول فعل متخلفانه بین‌المللی است.

جنایت ترامپ در ترور سردار قاسم سلیمانی را می‌توان لایه آشکار اقدام دولت آمریکا در توسل به ترور و تروریسم و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی دانست. آمریکا هرگاه منافعش ایجاب کند، نه‌تنها از تروریسم حمایت می‌کند بلکه خود عامل  اقدامات  تروریستی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ ژوئن  گذشته در بیاناتی  در دیدار سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در ایجاد گروهک داعش و حمایت‌های نظامی و تدارکاتی از این گروهکخاطرنشان کردند: ادعای تشکیل ائتلاف بر ضد داعش یک دروغ است، البته آمریکایی‌ها با «داعشِ کنترل‌نشده» مخالفند اما اگر کسی بخواهد واقعاً داعش را نابود کند، با او مقابله می کنند.

ترورسردار سلیمانی بی تردید عمل تروریستی جنایتکارانه و ناقض اصول و مقررات حقوق بین الملل است که  از این جهت مسئولیت های سنگین بین المللی را برای آمریکا در جامعه بین المللی ایجاد کرده است. شواهد و مستندات زیادی وجود دارد که اثبات می کند اقدامات  تروریستی آمریکا موجبات افزایش تنش در منطقه شده  و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به مخاطره انداخته است.

همانگونه که «سعید خطیب زاده»  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، اقدامات ضدایرانی آمریکا  بی‌پاسخ نمی ماند.

کلیدواژه