امریکا از طالبانی حمایت می کند که با مردم افغانستان دشمنی می کند و در جنگ است
(last modified 1399-08-20T10:36:31+00:00 )
عقرب 20, 1399 15:06 Asia/Kabul

امریکا ادعای کمک به افغانستان را داشت اما از طالبانی حمایت می کند که با مردم افغانستان دشمنی می کند و در جنگ است

کارشناس سیاسی افغان گفت: امریکا ادعای کمک به افغانستان را داشت اما از طالبانی حمایت می کند که با مردم افغانستان دشمنی می کند و در جنگ است.

سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: امریکا باوجود اینکه پیمان امنیتی با افغانستان امضا کرده بود، به سمت طالبان تمایل پیدا کرد و معاملات پشت پرده و پنهانی با این گروه انجام داد، بدون اینکه توجه داشته باشد که پیامدهای این حمایت، تقویت طالبان است.

وی افزود: در حالی که طالبان باید برای کاهش خشونت و پذیرش آتش بس تحت فشار امریکا قرار می گرفت، حمایت از این گروه و به نوعی رسمیت دادن به آن باعث تضعیف دولت افغانستان شد.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: حمایت امریکا و کشور های غربی و برخی کشورهای دیگر مانند پاکستان که از نظر نظامی بیشترین امکانات را در اختیار طالبان قرار داده و زمینه سازی کرده که طالبان مراکز غیرنظامی و آموزشی را مورد هدف و انفجار قرار دهند به دولت و ملت افغانستان آسیب رسانده است.

به گفته مظفری دولت افغانستان هم با وجود اینکه نقطه ضعف هایی دارد، در برابر یک جنگ ناخواسته  قرار گرفته و طالبان جنایات هولناکی انجام می دهند که حمله به مرکز آموزشی کوثر و دانشگاه کابل از جمله آن هاست.

وی یادآور شد: در گذشته که نیروهای امریکا و چهل و پنج کشور دیگر در افغانستان حضور داشتند از شهامت و شجاعت نیروهای امنیتی افغانستان برخوردار نبودند اما اکنون نیروهای افغان شجاعانه با دشمنان مقابله می کنند در حالی که دشمنان مردم افغانستان از سوی غربی ها و کشورهایی مانند پاکستان حمایت می شوند.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: طالبان می خواهند با ایجاد ناامنی اعتماد نسبی میان دولت و مردم افغانستان را از بین ببرند تا مردم با ناامید شدن از دولت به خواسته های غیرمنطقی آن ها تن داده و حکومت موقت را قبول کنند.

 

کلیدواژه