حضور بسیج در میدان های مختلف می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد
(last modified 1399-09-02T09:00:13+00:00 )
قوس 02, 1399 13:30 Asia/Kabul

فعال فرهنگی افغان گفت: بسیج مستضعفین، از یادگارهای امام خمینی(ره) است و حضور بسیج در میدان های مختلف می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد، خصوصا در جامعه، افغانستان که مردم این کشور سال های بسیار سختی را پشت سر گذاشتنه اند؛ حضور و تفکر بسیج عمومی مردم هرچه تقویت شود باعث پیشرفت افغانستان و کم شدن مشکلات می شود.

سید زهیر مجاهد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن اشاره به حضور بسیج در عرصه های مختلف گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از بسیج به نحو احسنت استفاده نمودند و ظرفیت بسیج را یک پارچه و در مسیر واحد قرار دادند.

این فعال فرهنگی افزود: بسیج که از یادگارهای امام خمینی(ره) است و همیشه اثر گذار بوده و در تمام عرصه ها حضور داشته است و اهمیت این نیروهای مخلص آن است که امام خمینی (ره) فرمودند: بر بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم مرا با آن ها مشهور گرداند، که این ارزش بسیجی و خلوص این قشر را نشان می دهد و بارها ایشان تاکید کردند که اگر بسیج مردمی نمی بود ما قدرت اداره جنگ را در دفاع مقدس نداشتیم.

مجاهد اظهار داشت: بسیج مستضعفین یک فرهنگ جهانی است و به تعبیر اما خمینی (ره) آن مسئولی که به کمتر از بسیج جهانی فکر کند، به اسلام خیانت کرده است.

وی تصریح کرد: بسیج جهانی یعنی تمام مستضعفین عالم در مسیر مقابله با ظلم یک پارچه و متحد شوند که این مسئله در دفاع مقدس بسیار زیبا دیده شد و از همه کشور های جهان در دفاع مقدس شرکت داشتند که بخش اعظم غیر ایرانی آن را افغانستانی ها تشکیل می دادند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، از شهرهای مختلف افغانستان مردم عاشقانه فرزندان خود را آماده کردند و به فرمان امام راهی جبهه ها نمودند که این خلوص برای افغانستانی ها اتفاق افتاد  و مردم هرچه داشتند در راه دفاع از انقلاب اسلامی فدا کردند.

سید زهیر مجاهد حضور بسیج در عرصه های سازندگی را نیز مهم برشمرد و گفت: هرجا مردم حضور داشتند، آن کار به نحو احسنت و با کیفیت بالا انجام شد و نیز باید این راهم یاد آور شویم که هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که می تواند مشکلات را به تنهایی بر طرف کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ و حضور بسیج در میدان های مختلف می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد، خصوصا افغانستان که مردم این کشور سال های بسیار سختی را پشت سر گذاشتنه اند و برای این که کشور به یک آبادی برسد باید همگی متحد شوند. حضور و تفکر بسیج عمومی مردم هرچه تقویت شود باعث پیشرفت افغانستان و کم شدن مشکلات می شود و مردم باید دست یکدیگر را بگیرند و نباید به کمک های  دیگر دولت های خارجی امید داشته باشند.

این فعال امور فرهنگی افغانستان اظهار داشت: بسیاری از مهاجرین در مسئله کرونا نیز کمک هایی در حد توان خود انجام دادند و حتی چرخ های خیاطی خود را در مساجد در اختیار کسانی قرار دادند که بتوانند ماسک تهیه کنند که بخش عمده تولید آن را به افغانستان فرستادیم.

 

کلیدواژه